Update mei: Uitgebreide SEO-aanpassingen, designvrijheid voor facturen en e-mails en PostNL verbeteringen

Vorige maand introduceerden we onze feature request tool, waar u ons kunt laten weten welke nieuwe functies u belangrijk vindt. Daar hebben we naar geluisterd en in deze blogpost treft u dan ook functies aan waar u om gevraagd heeft! De belangrijkste hiervan zijn uitgebreide SEO-aanpassingen en een content editor voor uw facturen, e-mails, verzenddocumenten en offertes. Met deze content editor kunt u ervoor zorgen dat de webwinkel een goede en professionele uitstraling krijgt. Dat is goed voor ons en goed voor u en past binnen onze wens om samen met u succesvol te zijn!

Uitgebreide SEO optimalisaties

De afgelopen maand hebben we hard gewerkt aan het verbeteren van de SEO-vriendelijkheid van ons platform. Dat was een groot en belangrijk project voor ons en we zijn blij met de resultaten. Door deze update heeft u meer mogelijkheden om de vindbaarheid van uw webwinkel in zoekmachines te verbeteren.

Dit zijn de belangrijkste aanpassingen:

  • De mogelijkheid om robots.txt aan te passen. Met het bestand robots.txt kunt u er onder andere voor zorgen dat Google bepaalde pagina’s niet indexeert. Dat kan handig zijn wanneer u bijvoorbeeld niet wilt dat Google uw AdWords landingspagina’s of algemene voorwaarden in haar index opneemt.
  • Meta data op belangrijke plekken toegevoegd. Vanaf nu kunt u een meta titel, meta omschrijving en meta zoekwoorden aan uw product, categorie en tekstpagina toevoegen. Hierdoor kunt u specifieke pagina’s in uw webwinkel nog beter optimaliseren voor een specifiek zoekwoord of thema.
  • Meta-gegevens op uw blog. U kunt niet alleen meta-gegevens toevoegen aan uw producten en tekstpagina’s, maar nu ook aan uw blogposts. Zo heeft u altijd vernieuwende content die u beter vindbaar kunt maken in de zoekmachines!
  • No index toegevoegd aan blogs, categorieën en producten. . No index is handig wanneer uw webwinkel nog in de maak is, of wanneer u verschillende pagina’s heeft met vrijwel gelijke content. Omdat u niet wilt dat Google denkt dat u duplicate content heeft, kunt u hiervoor een no index instellen. Dit kan in het bestand robots.txt, maar ook op het niveau van blogs, categorieën en producten.
  • SEO tabblad op productniveau. Op productniveau ziet u nu een tabblad dat speciaal is ingericht voor uw SEO optimalisatie. Hier kunt u uw meta informatie (titel, omschrijving, zoekwoorden) aanpassen en direct zien hoe dit in Google wordt getoond. Bovendien geeft het systeem aan wanneer u teveel tekens heeft gebruikt.
  • Canonical URLs en meta informatie in de importfunctie. Vanaf nu kunt u canonical URLs en meta informatie importeren via de import- en exportfunctie in uw backoffice. Zo kunt u gemakkelijk en snel deze gegevens aanpassen.
  • Tekst op de tags pagina. Vanaf nu kunt u een inleidende tekst toevoegen aan uw tags pagina’s. Dat maakt deze pagina prettig leesbaar voor uw bezoekers.

update mei

Wilt u weten waarom deze updates zo belangrijk zijn en wat u ermee kunt doen? Kijk dan ook eens naar deze blogposts:

Designvrijheid voor e-mails, facturen, verzenddocumenten en offertes

U had al een template editor om uw webwinkel thema aan te passen. Nu heeft u ook een template editor om uw e-mails, facturen, verzenddocumenten en offertes aan te passen! U vindt deze editor nu in uw backoffice onder ALGEMEEN > Extensies.

update mei

Wanneer u hier op klikt, ziet u vier opties: E-mail, factuur, verzending, offerte. Wanneer u hier op klikt, kunt u zowel de HTML- als de CSS-bestanden van deze functies aanpassen. Zo kunt u dus bijvoorbeeld uw e-mails en facturen geheel in uw eigen huisstijl vormgeven!

In de template editor die wordt geopend, kunt u de HTML- en CSS-bestanden aanpassen en ook terugkeren naar een vorige revisie. Dat betekent dat uw wijzigingen worden opgeslagen en dat u terug kunt naar een vorige versie als u per ongeluk een fout heeft gemaakt tijdens het aanpassen van de bestanden. Wanneer u klikt op de knop ‘Voorvertoning’ kunt u direct zien hoe uw klanten de e-mails, offertes en dergelijke ontvangen.

update mei 2014

Let op! U dient wel ervaring te hebben met het aanpassen van HTML en CSS-bestanden. Heeft u dit niet? Neem dan contact op met een SEOshop-partner. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit deze partners:

U kunt ook contact opnemen met een van onze andere partners, die u kunt vinden in onze expert sectie van de SEOshop Store.

PostNL integratie uitbreidingen

De bestaande PostNL integratie is uitgebreid met de volgende aanvullende mogelijkheden:

  • Extra vroeg ophalen op een ophaallocatie
  • Avondlevering bij de klant thuis
  • De mogelijkheid om ophaalpunten op te zoeken in het afrekenproces

Dankzij deze update kunnen uw klanten producten voor kantooruren afhalen op een ophaallocatie en producten thuis in de avond laten afleveren. Bovendien hebben uw klanten de mogelijkheid om een ophaalpunt in de buurt te selecteren via een handige plattegrond.

update mei PostNL

Via uw backoffice kunt u prijzen voor ochtend- en avondlevering instellen. Deze prijzen worden ingesteld als toeslag op de standaard prijs. Vul hier dus de prijs in die u extra berekent voor deze aangepaste levering (en niet het totaalbedrag).

Hierbij is ‘extra vroeg ophalen’ een toeslag boven op de PakjeGemak prijs en ‘avondlevering’ een toeslag boven op de standaardleveringsprijs.

Op deze manier geeft u nog meer keuzevrijheid aan uw klanten met PostNL!

En verder…

  • Klanten verwijderen. U kunt nu klanten verwijderen als ze nog geen order hebben geplaatst.
  • Betaalmethoden updates. De integraties met BillSafe, DocData, MultisafePay en Klarna zijn verbeterd.
  • Bpost en Paazl integratie zijn verbeterd
  • Zoeken op e-mailadres in een order
  • Google Business Page. U kunt nu ook Google Business Page voor uw webwinkel instellen.

U kunt in de eerste helft van juni nog meer updates van ons verwachten, zoals u eerder in deze blogpost kon lezen. We zijn bezig met het ontwikkelen van kortingsacties, product bundles en de one page checkout. Deze worden naar alle waarschijnlijkheid begin juni live gezet, zodra ze volledig zijn getest. Houd ons blog dus goed in de gaten!

Wij zoeken nog developers, help ons developers vinden en we kunnen nog meer functies toevoegen in korte tijd. Klik hier voor de vacatures.

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.