Urban Bozz: de webshop voor stoere mannentassen

Echte mannen hebben een tas!

Daar wist Urban Bozz zeker haar insteek te vinden. De webshop is er voor mannen die veel dingen willen meenemen, maar nog niet de juiste tas gevonden hebben. Wie kijkt in het uitgebreide assortiment van Urban Bozz, zal vast en zeker dé perfecte tas vinden. Stijlvol en klassiek, maar ook robuust en rebels. De tassen van Urban Bozz zijn zeker niet saai!

Wij spraken de eigenaar van Urban Bozz, Marcus van Beek, over zijn webshop. Tijdens het interview deelde hij zijn passie voor mannentassen met ons. Ook vertelde hij meer over zijn ervaringen met Lightspeed eCom.

Benieuwd naar het interview? Lees het hier.

Een stevig gestikt concept

De webshop vindt zijn oorsprong in Brabant, maar heeft de rest van Nederland ook al gecharmeerd. Marcus: ‘’Het hele concept heb ik gebaseerd op de tas van de man.’’ Dit is duidelijk terug te zien in het assortiment. Van vintage weekend bags, rugzakken en zakentassen, tot cameratasjes en zelfs leren lunchbags! De tassen bij Urban Bozz zijn tijdloos en van hoge kwaliteit!

Urban bozz tas

Marcus focust zich express op tassen voor mannen: ‘’In elke stad bevindt zich wel een concept met dames- en herentassen. Ik speelde hierop in door mij alleen op mannentassen te richten.”

Urban Bozz werkt met 62 verschillende merken. Hieronder vallen merken zoals Alpenleder, Johnny Fly Co., DSTRCT en Renee. Maar hij kiest de merken niet zomaar! Marcus: ‘’De tassen heb ik gekozen op basis van verschillende aspecten. Klopt het met mijn concept? Is het merk stoer? Kunnen de tassen gebruikt worden voor business? Daarnaast let ik er ook op dat ik een klik heb met de mensen [de leveranciers]. Maar ook dat het merk eerlijk is.’’ Hier verwijst hij naar het gebruik van eerlijke materialen die op een eerlijke manier zijn verwerkt.

Marcus vertelt dat hij nooit echt aanleg heeft gehad om in de winkel te staan. ‘’Sommige mensen hebben dat wel, maar anderen ook weer niet. Ik heb respect voor de mensen die het kunnen, maar zelf zou ik het nooit doen.’’ Daarentegen ligt online business hem veel beter. ‘’Dus heb ik deze webshop gemaakt. Met Lightspeed.’’

Keuze voor Lightspeed eCommerce

Marcus vertelde over zijn ervaring met Lightspeed. ‘’Vantevoren had ik eerst even wat onderzoek gedaan. Ik sprak met meerdere mensen die al enige ervaring hadden met een webshop software van een concurrent. Via deze weg had ik ook Lightspeed ontdekt.’’ Hij besloot om Lightspeed uit te proberen en heeft daar geen spijt van gehad! In een korte tijd had hij de webshop up and running gekregen en wist hij met de geïntegreerde functies van Lightspeed eCom de webshop makkelijk te managen. ‘’Daar ben ik gewoon zeer tevreden over,’’ zegt Marcus.

Urban Bozz tas

Overstappen naar een andere webshopaanbieder?

Plan je overstap, alle informatie staat in deze gids.

Het eCommerce Support team van Lightspeed bevalt Marcus wel. ‘’Als ik bel, is er altijd wel iemand die opneemt om mij verder te helpen,’’ zegt Marcus. De verschillende apps in de Lightspeed App Store vindt hij handig. Dit zijn plugins en koppelingen waarmee ondernemers hun bedrijf kunnen verbeteren. Er zijn verschillende apps voor webshops. ‘’Apps vereenvoudigen mijn leven,’’ zegt hij lachend, ‘’denk bijvoorbeeld aan Abandoned Cart en de nieuwsbrief pop-up.’’

Nederlandse man aan de tas!

Een uniek concept komt met een uniek doel. Marcus wilt er namelijk voor zorgen dat meer mannen in Nederland met tassen rondlopen. Hiervoor gebruikt hij Urban Bozz. ‘’De Nederlandse man met een tas, daar ontkom je niet meer aan. Kijk maar eens in het buitenland, daar dragen mannen altijd een mooie tas!’’ In Zuid-Europese landen bijvoorbeeld zijn mannen niet bang om hun stijlvolle aktetassen te showen. Om Nederlandse mannen ook zover te krijgen, wilt Marcus zich naast functionaliteit ook focussen op modebewustheid. ‘’Wanneer je denkt aan mannentassen, denk je meestal alleen aan laptoptassen.’’ Maar er zijn zoveel meer opties beschikbaar. Met Urban Bozz wilt Marcus modebewustheid bij de Nederlander verdiepen.

Om zijn doel te bereiken, heeft Marcus veel tijd en energie in zijn webshop gestopt. Zo heeft hij honderden tassen een verhaal gegeven. Marcus: ‘’Ik verkoop tassen op lifestyle-niveau en daarbij verdient iedere tas zijn eigen verhaal. In de webshop zie je daarom niet alleen plaatjes, maar ook echte stukjes verhalen. Zie je de foto’s op de website? Die heb ik zelf gemaakt. De verhalen heb ik ook geschreven.’’ Hiermee hoopt hij de kwaliteit van de tassen correct weer te geven en mannen te inspireren om een tas te gebruiken.

Nederlandse mannen aan de tas

Marcus: ‘’Ik zit meer op het fashion stuk dan op het functionele gebied. Hoe dan ook heb je gewoon een tas nodig, zodat je niet telkens je zakken hoeft te vullen met telefoons, portemonnees, laptops en iPads. Dan hoef je niet meer te vragen of je iets in de tas van een vrouw mag stoppen!’’

Visie op veroveren

De visie van Marcus: met Urban Bozz de Nederlandse markt voor herentassen veroveren! Marcus: ‘’Als ik zeg dat ik marktleider wil worden, dan lieg ik. Want marktleider [in Nederland] ben ik eigenlijk al!’’ Zijn droom is daarom een stuk ambitieuzer. ‘’Wat ik eigenlijk heel graag wil is succesvol worden in Europa. De Europese markt wegzetten, dat is mijn volgende stap!’’ Hierbij denkt hij aan landen zoals Duitsland en Frankrijk.

Voordat hij aan zijn epische veroveringstocht begint, wil hij toch eerst alle mannen in Nederland aan een tas helpen. Dat wilt hij doen door middel van pop-up shops. Marcus: ‘’Mensen hebben behoefte om eerst een tas aan te raken en vast te houden. Via de webshop kan voelen natuurlijk niet. Daarom doe ik het op deze manier.’’ Op dit moment heeft Marcus al een pop-up store in Breda, maar hij streeft naar meer. ‘’Ik wil verder uitbreiden. Als het kan, wil ik mensen regelen om een pop-up store te openen in andere steden, zoals Amsterdam.’’

Wie weet… misschien komt er in de toekomst wel een Urban Bozz pop-up store bij jou in de buurt!

 

 

Aurora Oetomo

Aurora Oetomo

Aurora is een Content Specialist bij Lightspeed. Als ze niet een blog aan het tikken is, leest ze artikelen over filosofie en psychologie, neemt ze lange wandelingen of speelt ze piano.