Webshop Karo-Art verdubbelt omzet met Lightspeed

Carin Grin had een duidelijk doel voor ogen: stoppen met werken en voor haarzelf beginnen. De voormalig apothekersassistente lanceerde in 2016 haar wanddecoratie-webshop Karo-Art. Een paar maanden geleden is ze uit loondienst gestapt om zich helemaal te richten op haar bedrijf. “Ik had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.”

De Haarlemse wist al van tevoren dat ze een webshop wou, maar nog niet met welk product. Het werd wanddecoratie. Niet zozeer omdat ze zelf schilderde, maar simpelweg omdat ze kansen zag in de markt: er was weinig concurrentie en de marges waren aantrekkelijk. “We hebben er wel goed over nagedacht. We moeten natuurlijk wel geld verdienen”, zegt Grin. “Als we het doen, dan doen we het goed.”

Verdubbeling omzet

En goed gaat het. Dit jaar komt de omzet uit op 80.000 euro en volgend jaar wordt een omzet van 170.000 euro verwacht, mede door de koppeling naar andere marktplaatsen zoals Bol.com en Beslist.nl. Via Channable, een integratiepartner te vinden in de Lightspeed App Store, worden de producten op Karo-Art ook bij die andere platformen aangeboden.

Een webshop voor echte ondernemers

Benieuwd naar wat Lightspeed je te bieden heeft?

Het ondernemersleven beviel Carin goed. “Ik liep al snel tegen luxeproblemen aan. Ik werkte 3 dagen in de apotheek, maar al snel kon ik alle vraag niet aan. Ik zei regelmatig tegen mijn partner: ‘leuk he?’ Dat was voor mij een teken om te stoppen met mijn baan. Ik verwachtte niet dat dat zo snel zou gaan.”

De keuze voor Lightspeed was ook snel gemaakt. “Toen ik de site zag, wist ik meteen dat dit was wat we zochten. En in de cruciale beginmaanden werden we elke keer uitstekend geholpen. Alles verloopt gewoon zoals het hoort, we zijn dus supertevreden.”

Karo-Art bedroom

Groeiplannen

Karo-Art wil in de toekomst flink doorgroeien, eventueel met een fysieke winkel erbij in Haarlem. “Dat is best een ingrijpend besluit, en daar willen we nog even goed over nadenken. Wat we wel sowieso gaan doen, is ons meer verdiepen in SEO en conversies. De webshop loopt al zo goed zonder dat we daar echt aandacht aan hebben besteed, moet je nagaan. Daar willen we nog zeker een slag maken.”

Karo-Art is op 1 oktober te zien op RTL 4 in het tv-programma Lifestyle Experience om 14.30 uur, en op 7 oktober op RTL 5 om 15.00 uur.

Eenvoudig een webshop maken

Probeer het in onze demo