Ontmoet Lightspeed op de Webwinkel Vakdagen

Wanneer bezoekers de jaarbeurs binnen lopen, staat met lichtborden al aangegeven waar Lightspeed te vinden is: beursstand T01. Dit is het 3e jaar dat SEOshop, nu Lightspeed, een eigen plein heeft met haar partners: Exact, Trusted Shops en Docdata. Lightspeed biedt een uitgebreid aanbod aan omnichannel commerce oplossingen. De CRO van Lightspeed, J.P. Chauvet, zal hieromtrent op donderdag 21 januari een keynote geven.

Nostalgie

Het is nog geen 7 jaar geleden dat Ruud Stelder, CEO van SEOshop, voor het eerst op de Webwinkel Vakdagen stond. Het Nederlandse e-commerce bedrijf stond toen nog in de kinderschoenen. De potentiële groei van het bedrijf was dusdanig dat Stelder al zijn marketingbudget inzette om hoofdsponsor van het grootste event te kunnen zijn. En nu, zoveel jaar later, zijn we dat nog steeds. Met meer dan 8.000 webwinkeliers die actief zijn op ons SaaS e-commerce platform zijn we een begrip geworden op de Webwinkel Vakdagen met ons E-commerce Plein.

Het E-commerce Plein

En nu, zoveel jaar later, zijn we nog steeds (hoofd)sponsor. Dit keer onder de naam Lightspeed eCommerce. Met meer dan 8.000 webwinkeliers die gebruik maken van onze software zijn we uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende aanbieders op gebied van e-commerce. Samen met onze Partners, waaronder Exact, Trusted Shops en Docdata, zijn we een begrip geworden op de Webwinkel Vakdagen met ons eigen E-commerce Plein (Beursstand T01).

eCom plein
Het E-commerce Plein op de Webwinkel Vakdagen 2015

Overname Lightspeed

De verwachtingen van Het E-commerce Plein zijn ook dit jaar hoog. Door de overname in november door Lightspeed, zijn we niet alleen webshopspecialist, maar bieden wij een volledig omnichannel-pakket met Point-of-Sale software voor winkels en horeca. De CRO van Lightspeed, Jean-Paul Chauvet, internationaal verantwoordelijk voor het uitrollen van de omnichannel strategie van het Canadese POS bedrijf, komt overvliegen om een keynote te geven op donderdag 21 januari.

Keynote: omnichannel

JP Chauvet zal gaan spreken over de wereld van omnichannel waarin online en offline elkaar kruisen; producten die online worden gekocht, kunnen in de winkel worden geretourneerd. Artikelen en diensten worden op smartphone vergeleken, klantenservice gaat telefonisch, maar ook via chat of Whatsapp. Om die reden is de titel van de keynote “The merging of online and offline retail – why it doesn’t have to be a Braveheart battle.”, wat natuurlijk precies aansluit op de strategie achter de recente overname: de e-commerce kennis die SEOshop inbrengt, gecombineerd met de Point-of-Sale-kennis van Lightspeed vormt de perfecte basis om de Europese en Noord-Amerikaanse markt te bedienen van SaaS-software oplossingen.

Het E-commerce Plein is vrij toegankelijk voor bezoekers van de Webwinkel Vakdagen. Om de keynote van Lightspeed’s Jean-Paul Chauvet bij te wonen kunt u zich aanmelden. Meer informatie over Lightspeed en de Webwinkel Vakdagen kunt u hier vinden.

Wat maakt de Webwinkel vakdagen nu zo bijzonder?

De Webwinkel Vakdagen is hèt e-commerce event van Nederland. Tijdens deze jubileum editie zal het keynote programma als vanouds weer bol staan van de meest prominente sprekers. In 6 thema zalen en 2 keynote zalen worden ruim 200 inspirerende sessies verzorgd. Bovendien is dit de ultieme kans om andere webwinkeliers en e-commerce professionals te ontmoeten waarmee u uw ervaringen en inzichten kunt delen.

We zien u graag langskomen op 20 en 21 januari. U kunt zich hier aanmelden. De koffie staat klaar en aan het eind van de dag bent u welkom op onze informele borrel!

Jolien Huizinga

Jolien Huizinga

Marketing Content Specialist bij Lightspeed. Schrijft o.a. blogposts en whitepapers om zelfstandige ondernemers te inspireren en op de hoogte te houden van trends & nieuws op gebied van e-commerce, horeca en retail.