Webwinkel van de Maand: Bolero - Succesvol met SEOshop Services

Limonade is op zich geen bijzonder product. Een limonade in poedervorm dat ook nog is gezond is, daarentegen wel. Wij spraken met Marc Lejuez, officiële distributeur van Bolero Limonade in Nederland, over deze bijzondere limonade en hoe SEOshop services voor hem de sleutel tot succes was.

Bolero limonade

Het avontuur van Bolero in Nederland begon in 2005 toen Marc de limonade voor het eerst importeerde vanuit Bulgarije naar Nederland. Wat begon als een voorzichtige verkoop van 6 smaken, dat toen alleen nog aan bedrijven verkocht werd, groeide al snel uit tot het huidige aanbod van ruim 44 smaken. Inmiddels is Bolero limonade het product met de meeste smaken ter wereld. Naast het aanbod groeide ook de vraag naar het product. In November 2013 besloot Marc daarom dat het tijd was om ook particulier te gaan verkopen via een webshop.

SEOshop

Marc koos voor een SEOshop webshop om zijn limonade te verkopen. ”Als distributeur van limonade heb ik weinig verstand van webshops. Ik zocht dus een pakket dat niet teveel technische kennis vergde en waar ik meteen mee aan de slag kon. Toen ik SEOshop zag klopte het gewoon. De support was vriendelijk en de tarieven waren goed. Het is de combinatie van al deze factoren, dat SEOshop geschikt maakt voor het verkopen van limonade”.

Een uniek product

Hoewel de vraag naar de limonade in Nederland groeide, was het product niet direct een groot succes. ”Bolero limonade is uniek in zijn soort. Niet alleen omdat het limonade in poedervorm is, maar ook omdat het drankje suikervrij, glutenvrij, lactosevrij, conserveermiddelvrij, koolhydraatarm en rijk aan vitamine C is. Hierdoor is het ideaal voor sporters die op de calorieën letten en is het een gezonde smaakmaker voor yoghurt of cakebeslag” , vertelt Marc. ”Omdat Poederlimonade niet gebruikelijk is in Nederland, heeft het product een goede marketingstrategie nodig. Daar kwam SEOshop services in beeld.”

marcbolero1

SEOshop Services

Een goede marketingstrategie is essentieel om bekendheid te krijgen en je te onderscheiden als limonademerk. SEOshop services is daarbij een uitkomst voor Marc. ”We deden al veel aan promoties en sampling. Daarnaast waren we actief op Facebook en hielden we geregeld winacties. Toch was dit niet genoeg, we mistte tot voor kort een echt goede marketingstrategie.”

SEOshop Services zijn verschillende soorten diensten, zoals online marketing, maatwerk oplossingen of design opdrachten, die worden aangeboden door partners van SEOshop. Marc nam het online marketingpakket af, waardoor er speciaal voor hem een marketingstrategie bedacht werd die was afgestemd op zijn unieke limonade. ”Ik ben zeer tevreden. Binnen twee weken had ik een goede marketingstrategie die nu al zijn vruchten afwerpt”, aldus Marc.

Eerder had Marc ook gebruikgemaakt van het design pakket van de SEOshop services. ” Bolero had een nieuwe look gekregen en bij een nieuwe uitstraling hoort een nieuw webshop design. Roel, een professioneel designer, heeft ervoor gezorgd dat mijn design weer in harmonie was met mijn nieuwe uitstraling. Hij keek met een frisse blik naar onze webshop en gaf goede adviezen,” vertelt Marc.

Marc is zeer enthousiast over de SEOshop Services. ”Ik raad iedereen aan om gebruik te maken van SEOshop Services. Als webwinkelier moet je je bezig houden met een heleboel zaken. Om succesvol te worden is het soms belangrijk om de dingen waar je minder goed in bent uit te besteden aan een professional. Het neemt voor ons een grote zorg weg en helpt ons te groeien met onze b2c-webshop”.

Door zijn bijzondere product en verhaal is Bolero Webwinkel van de Maand januari. Gefeliciteerd!