Winnaars App, Thema en Webwinkel van het Jaar bekend!

De winnaars van onze verkiezingen voor de App, Thema en Webwinkel van het Jaar zijn bekend! In deze blogpost leest u wie de gelukkigen zijn.

De verkiezingen

Na de succesvolle verkiezingen van 2013 hebben we ook in 2014 besloten om een App, Thema en Webwinkel van het Jaar verkiezing te organiseren. Ditmaal hebben we alle Webwinkels van de Maand geselecteerd voor de verkiezing en al onze apps en thema’s.

De verkiezing is niet alleen belangrijk voor de deelnemers, die mooie prijzen kunnen winnen, maar ook voor SEOshop. De verkiezingen zijn een goede gelegenheid om deze succesvolle shops, apps en thema’s met onze klanten en geïnteresseerden te delen.

Om de deelnemers nog betere kansen te geven, vroegen we enkele (online) marketing experts om hun adviezen met de deelnemers – en andere SEOshop-klanten – te delen. Dit leverde enkele interessante instructievideo’s op. Wij danken Jeroen ‘s-Gravendijk van The New Media Factory, Ernst-Jan Bos van Agro Marketing, Mark Bongers van Friends Enterprise, Ria Kaashoek van RiaKaashoek.nl en Rene Schipper van Fidene.

De afgelopen weken is er zeer actief gestemd en we hebben gezien dat de deelnemers er alles aan hebben gedaan om de titels in de wacht te slepen. Bij dezen feliciteren wij alle winnaars!

Webwinkel van het Jaar

In de categorie Webwinkel van het Jaar ging de strijd lange tijd zeer gelijk op. Ook de winnaar van vorig jaar, Spaanse Sloffen, deed mee maar zag dit jaar de prijs aan haar voorbij gaan. De winnaar in deze categorie was dit jaar Dierenvilla met maar liefst 3359 stemmen! De tweede plek werd gewonnen door Het hannahhuis, met eveneens een zeer groot aantal stemmen; 1639! De derde plek werd veroverd door Marrakech Musthaves met 159 stemmen.

De winnende webwinkel: Dierenvilla

De winnaar van dit jaar is een echte internationale webwinkel. Korte tijd geleden heeft u op ons blog kunnen lezen hoe Dierenvilla succesvol is geworden met een Belgische webshop en deze formule ook in andere landen uitrolt. Met deze formule realiseerde Dierenvilla maar liefst € 120.000 in 12 maanden tijd! De reden van het succes? Een uniek product, intelligente marketing en een webwinkelsoftware platform dat met Dierenvilla meegroeit.

App van het Jaar

Ook door de apps werd er dit jaar een goede strijd geleverd om de topposities. Vorig jaar zagen we nog een mooie strijd tussen ROBIN en SEOshop Mobile en ook dit jaar is het verschil minimaal. De eerste plek werd gewonnen door MyAbandonedCart met 394 stemmen. De tweede plek, met maar twee stemmen minder, werd gewonnen door VeContact met 392 stemmen. De derde plek werd ook gewonnen door een product van Ve Interactive, namelijk VeChat met 287 stemmen. Van harte gefeliciteerd!

De winnende app: MyAbandonedCart

Wat maakt deze app nou zo bijzonder? MyAbandonedCart heeft met een minimaal verschil gewonnen, maar is absoluut een winnaar. Een groot gedeelte van uw klanten maakt hun bestelling nooit af (gemiddeld 60-80%), maar hadden wel de intentie dit te doen. Door een slim ontwikkelde technologie haalde deze app vrijwel geheel automatisch verloren winkelwagens terug voor ongeveer 500 SEOshop webwinkeliers. De app zorgt dus voor extra omzet, zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Inmiddels heeft de app al meer dan €500.000 teruggehaald, oftewel meer dan €1000,- per webwinkel. Dat terwijl de app pas 5 maanden live is op het SEOshop platform! Voor €7,95 per maand is deze app dus eigenlijk een ‘no-brainer’. Uw omzet verhogen was nog nooit zo eenvoudig.

De eigenaar van de app “Shappz” ontwikkelt overigens meer apps die tegen betaalbare tarieven uw omzet verhogen. Meer weten over deze apps? Bekijk dan onze App Store.

Thema van het Jaar

Sinds vorig jaar zijn er weer veel nieuwe thema’s bij gekomen. Dat betekent dus ook een fellere strijd om de titel Thema van het Jaar! Deze strijd werd uiteindelijk gewonnen door het thema InStijl Media Theme Deluxe, ontwikkeld door InStijl Media, met 244 stemmen. De tweede plek werd veroverd door Blueprint Premium, ontwikkeld door Crivex, met 109 stemmen. De derde plek is voor Fusion, dat werd ontwikkeld door eFusion en 87 stemmen binnenhaalde.

Het winnende thema: InStijl Media Theme Deluxe

InStijl Media heeft in de jaren veel kennis vergaard over het SEOshop platform en dit is terug te zien aan het design van dit thema. Wat direct opvalt is de indrukwekkende DagDeal-timer, een veelgevraagde functie onder velen van jullie. Er is rekening gehouden met de prijsbewuste koper door het plaatsen van uitdagende kortingshoekjes en op veel plaatsen in het thema is rekening gehouden voor promotie banners. Daarnaast is LoyaltyLion ingebouwd, om uw eigenlijk loyaliteitsprogramma op maat te starten. Kortom, een goed doordacht en conversieverhogend thema voor elke webwinkelier.

PS: InStijl Media heeft aangekondigd op zeer korte termijn het thema responsive aan te bieden. Dit als dank voor de stemmen.

Meer weten over deze geweldige thema’s? Bekijk dan onze Theme Store.

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.