Veel gestelde vragen over de overname

Voor klanten & partners van Lightspeed eCom (voorheen SEOshop)

Voor klanten

Wat betekent de overname voor mij als klant?

Het betekent dat je het beste van twee werelden krijgt. Ten eerste blijf je support krijgen van onze teams in Amsterdam en Frankfurt, zoals je dat van ons gewend bent. Ook zullen we je webshops blijven hosten bij Netground in Amsterdam. Maar het wordt nog beter! We gaan onze servicemogelijkheden verder verbeteren en meer investeren in ons e-commerce product. En dit alles zonder extra kosten!

Blijf ik ondersteuning ontvangen vanuit Amsterdam / Frankfurt?

Ja, we blijven onze klanten ondersteunen zoals we dat altijd hebben gedaan, plus meer! We hebben onlangs live chat ondersteuning toegevoegd, zodat je ons op ieder gewenst moment kunt benaderen. En precies ziet wie je spreekt.

Ga ik meer betalen voor mijn pakket?

Nee. We zijn er trots op dat we je als onze klant mogen helpen. Samen met Lightspeed zijn we in staat om je nog beter van dienst te zijn. We gaan meer investeren in onze producten. Als klant ben je onderdeel geweest van ons succes en we zullen daarom onze prijzen niet veranderen. We behouden deze prijzen voor jou als onze loyale klant.

Wordt mijn webshop gehost in Europa?

Ja, we blijven de webshops van al onze Europese klanten in Europa hosten bij Globalswitch in Amsterdam. Dat betekent dat al je data veilig blijft opgeslagen.

Wat gebeurt er met SEOshop’s management team?

Alle werknemers worden onderdeel van Lightspeed en blijven hard werken om jou nog succesvoller te maken. We zijn ontzettend blij met dit nieuwe avontuur en kijken er naar uit om jullie te blijven ondersteunen in de komende jaren. Zowel Ruud als Dennis gaan deel uitmaken van het management team als Director of Global eCommerce en Director of Development and Architecture. We hebben een duidelijke visie en zullen blijven innoveren om jou de beste ervaring te geven.

Blijven jullie e-commerce ondersteunen?

Ja, ons e-commerce product zal altijd zeer belangrijk voor ons zijn en we blijven hier ook de komende jaren in investeren. We kunnen onze roadmap niet delen (vanwege concurrentie), maar we kunnen je vertellen dat SEOshop 2 slechts een begin was!

Hoeveel is er betaald voor SEOshop?

We kunnen geen financiële gegevens delen. Ons doel is altijd geweest om het beste e-commerce platform wereldwijd te bouwen. Nu SEOshop aan de Lightspeed familie wordt toegevoegd, hebben we een sterk internationaal netwerk en een partner die bereid is om te investeren in onze producten.

Gaan jullie retailproducten in Nederland verkopen?

Ja, bekijk de website Lightspeedhq.nl voor het complete aanbod.

Gaan jullie e-commerce in Noord-Amerika verkopen?

Ja, sinds april 2016 is het eCom product ook beschikbaar over zee.

Voor partners

Word ik automatisch een partner van Lightspeed Inc.?

Ja, alle actieve partnerships blijven bestaande partnerships. We blijven onze relatie versterken.

Blijven partnerships gratis?

Ja, als je toegevoegde waarde kunt leveren, dan gaan we graag een partnership met je aan – gratis. We bieden nieuwe partnerprogramma’s en trainings in de nabije toekomst. Interesse? Neem contact op met je partner manager.

Dien ik een nieuw contract te tekenen met Lightspeed of is mijn bestaande contract nog geldig?

Ja, je huidige contract is nog geldig. We werken onder dezelfde entiteit als voorheen, enkel zal de naam van de entiteit wijzigen op een nader te bepalen moment. We zullen ook nieuwe contracten aanbieden, met een wereldwijde dekking en indien nodig kunnen we spreken over een update van de bestaande.

Heb ik de mogelijkheid om mijn partnership te verlengen naar Lightspeed producten?

Onder de Lightspeed-vlag gaan we niet alleen e-commerce producten aanbieden, maar ook retail- en restaurant point-of-sale-oplossingen. Alle gecertificeerde partners hebben de mogelijkheid om gecertificeerd te worden in meerdere landen, voor meerdere producten. We zijn op zoek naar partners die deel willen uitmaken van deze verandering! Neem contact op met je partner manager om de mogelijkheden te bespreken.

Heb ik de mogelijkheid om mijn app of thema onder Lightspeed-klanten te verkopen?

Ja, we gaan spoedig onze App en Theme Store in het Verenigd Koninkrijk, de VS en Canada lanceren en gaan beginnen met het ontboarden van klanten. Met de overname van SEOshop, zal Lightspeed nu 34.000 klanten bedienen, wereldwijd, wat gigantische mogelijkheden biedt. Neem contact op met je partner manager om de mogelijkheden te bespreken.

Heb ik voordeel bij de wereldwijde aanwezigheid van Lightspeed?

Ja. We hebben nu kantoren in zes verschillende landen; Canada, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Nederland en we zijn actief in meer dan 100 landen. Je apps en thema’s komen beschikbaar in het wereldwijde ecosysteem en je kunt klanten wereldwijd bedienen.