Greensmere Golf Club

Carp, Ontario, Canada

De Greensmere Golf Club, een door milieuorganisatie Audubon gecertificeerd natuurgebied, staat bekend om zijn weelderige groen en moeilijkheidsgraad die in trek is bij bedreven golfers. Deze golfclub, die gelegen is net buiten Ottawa in het plaatsje Carp in de Canadese provincie Ontario, bruist van de sportiviteit en biedt zowel haar leden als gasten een ongekende service. Tyler MacEachern, golfer voor het leven, voorstander van behoud van het milieu en de directeur van Greensmere, deelt met ons hoe hij de winstgevendheid van zijn golfclub wist te vergroten met Lightspeed en het cloud-gebaseerde golfbaanbeheersysteem van Chronogolf.

De klantenservice beter onder controle krijgen
"Een bestaan als drukke faciliteit met 36 holes, het verwerken van een hoog volume van telefoongesprekken en tegelijkertijd proberen om klanten in de pro-shop te bedienen is een uitdaging die Lightspeed en Chronogolf meteen vanaf het begin goed hebben opgepakt.", legt Tyler uit. Voordat we van systeem wisselden was er geen efficiënte manier om klantengegevens te verzamelen, zodat het personeel genoegen nam met het opschrijven van achternamen van klanten op een stuk papier, om daarna verder te gaan met het volgende gesprek.

"Met de integratie van een cloud-gebaseerd verkooppuntsysteem zijn we nu in staat om met één muisklik klantprofielen te creëren en bezoek na bezoek gegevens te verzamelen, nauwkeurig het bestedingspatroon van onze golfers te volgen en betere service te verlenen.", bevestigt Tyler.

Een verkoopscherm waar het personeel dol op is
"Onze medewerkers waarderen het verkoopscherm het meest, simpelweg omdat de aanpasbare lay-out ons in staat stelt om submenu’s en item- en categorieknoppen toe te voegen, zodat we snel een item aan een rekening kunnen toevoegen." legt Tyler uit. Als het item niet op het speciale menu te zien is, kunnen we het direct vinden met de zoekfunctie.

"Zo nu en dan moet ik teruggrijpen op ons oude systeem om een rapport uit te draaien of een account op te zoeken en dat is wanneer ik besef hoezeer Lightspeed alles voor ons verbeterd heeft – we kunnen sneller verkopen en het is flexibel en dynamisch.”, aldus Tyler.

Aantrekkelijker maken van minder gereserveerde teetijden
Met behulp van rapporten waarmee in één oogopslag minder gereserveerde teetijden te zien zijn kunnen Lightspeed en Chronogolf marketinginspanningen effectiever maken, door golfclubs in staat te stellen teetijdboekingen waardevoller te maken wanneer ze meer spelers op de baan willen zien. Tyler: "Door het toevoegen van een golfkarretje, een tegoedbon voor eten of het creëren van een 3-daagse weekendaanbieding kunnen we onze inspanningen synchroniseren met actuele bezettingsgraadcijfers uit wekelijkse en maandelijkse rapporten."

Winstgevend in vergelijking met de concurrentie

Vergeleken met het oude systeem van Greensmere, helpt Lightspeed Tyler bij het nemen van weloverwogen zakelijke beslissingen, zoals de aankoop van handelswaar voor de pro-shop. "Van golfuitrustingen, golfballen en mannen- en vrouwenkleding kunnen we precies bestellen wat we nodig hebben en wanneer dat het beste uitkomt.

Toen Tyler een paar jaar geleden op zoek ging naar cloud-gebaseerde management systemen, had hij snel door dat Chronogolf en Lightspeed, in vergelijking met andere systemen die hij had overwogen, ongelooflijk betaalbaar zijn. "We hoeven ons geen zorgen te maken over onze hardwarebehoeften en duur onderhoud van servers en IT-ondersteuning."

Tylers advies aan golfclubs die Lightspeed nog moeten gaan implementeren: "Verspil geen tijd meer en probeer het nu uit, want elk onderdeel van Lightspeed is een verbetering ten opzichte van hetgeen waartoe ons vorige systeem in staat was."