Simon Says

Gent

Een charmant gebouw uit 1904 dat het hart van Gent moeiteloos opfleurt. Voor sommigen is dit een ontbijt- en lunchcafé, voor anderen een internationale ontmoetingsplek. Eén ding is zeker: iedereen is welkom bij Simon Says.

Een sfeervol, intieme B&B

Een sfeervol, intieme B&B

Christopher Joseph runt Samen met Simon Turner deze kleurige parel , oftewel Bed-and-Breakfast café, in het Belgische Gent. Het pand, waar Simon Says zich sinds 2007 bevindt, is vrolijk en opvallend van buiten. Maar zodra je binnen bent, wordt je omhelst door een rustgevend interieur.

Christopher: ‘’We wilden een plek hebben waar we vrienden en familie konden uitnodigen. Of ze nu jong of oud zijn.’’ Mensen uit alle hoeken van het land krijgen hier een warm welkom. Toeristen kunnen hier overnachten in een van de luxe kamers met een ensuite badkamer. Maar ook kun je hier simpelweg terecht voor een heerlijk ontbijt of lichte lunch. Er zijn cakejes en gebak die bij ieder goed in de smaak vallen en kopjes koffie worden omgetoverd tot kunstwerkjes. Tijdens de warmere maanden kun je plaatsnemen op het terras.

Orde en efficiëntie

Orde en efficiëntie

Bij Simon Says staat beleving centraal. Om hun gasten zo goed mogelijk te bedienen, werken Simon en Christopher met het Lightspeed Restaurant kassasysteem. Lightspeed is overigens het eerste kassasysteem dat ze ooit hebben gebruikt. ‘’Wij deden eerst alles met de hand,’’ vertelt Christopher. ‘’Bestellingen opnemen, rekeningen opschrijven en meer. Erg veel gedoe eigenlijk. Ik kan het mij nu niet meer voorstellen hoe wij hier toen mee om gingen.’’

Omdat het kassasysteem wordt bestuurd via iPads, was dit probleem vrijwel onmiddellijk verdwenen. Alle bestellingen worden via de iPad ingevoerd en meteen naar de bar verzonden. Geen losse papiertjes dus. Daarnaast kan de rekening papierloos worden opgestuurd per e-mail. Christopher: ‘’In het café hebben wij veel tafels. Je kunt je voorstellen dat een papieren stapel van bestellingen er heel chaotisch uit kan zien op de toonbank. Nu we het kassasysteem hebben, ziet alles er veel meer opgeruimd uit. Ik denk dat onze klanten dit ook erg waarderen.’’

‘’Nu we het kassasysteem hebben, ziet alles er veel meer opgeruimd uit. Ik denk dat onze klanten dit ook erg waarderen.’’

Groeien met optimale service

Groeien met optimale service

Als je maar lang genoeg ‘gewoon’ blijft, word je vanzelf speciaal. Daar sluit Simon Says zich helemaal bij aan. Zo geeft Christopher duidelijk aan geen plannen te hebben voor een tweede locatie of een groter pand. ‘’Wanneer een onderneming succesvol is, is het aantrekkelijk om uit te breiden,’’ zegt Christopher, ‘’Maar ik denk dat juist het unieke karakter ons zo speciaal maakt.’’ Hier refereert hij naar het opvallende gebouw van Simon Says en de manier hoe elke gast hartelijk verwelkomd wordt

Christopher: ‘’Wij willen onze klanten iets geven waar ze nu al plezier van hebben.’’ In andere woorden: niks veranderen. Niet uitbreiden, maar juist één centrale vestiging optimaliseren. Hiermee hopen Christopher en Simon hun gasten service van de allerhoogste kwaliteit te bieden. Ook dat is een manier om te groeien.

Droom jij van je eigen Bed & Breakfast? Start met Lightspeed Restaurant!