Hotelconcept Zoku

Zoku, wat Japans is voor “familie”, is een uniek hotelconcept in hartje Amsterdam. Een hybride tussen werken en wonen waar de reizende professional, het liefst voor een langere periode, van alle gemakken wordt voorzien. Voor dit unieke concept heeft de hotelketen een aanbieder gekozen die met ze meedenkt en -groeit. Daarvoor vonden zij een goede partner in Lightspeed.

Over het concept van Zoku

"Wij zijn echt een thuis voor onze gasten. Daarom moeten gasten niet alleen zelf kunnen bestellen, maar ook zelf op kamer kunnen boeken en vervolgens bij de chef een eigen gerecht op kunnen halen."

Amsterdam

Unieke beleving

Unieke beleving

Bij een concept als Zoku is over alles nagedacht. Van het design van de lofts en meetingspaces tot aan de open en transparante keuken met talentvolle koks uit Zuid-Afrika.

Het Lightspeed kassasysteem draagt bij aan een unieke beleving. Geen logge zwarte apparaten op de toonbank, maar een mobiel kassasysteem en een mooi design.  Elisabeth:”Met kleine iPods en betaaldevices kunnen wij overal in de openbare ruimtes met de gasten afrekenen.”


De beste klantervaring

Zoku werkt met drie producten van Lightspeed: het iPad kassasysteem, Digital Menu Card en het Kitchen Display. Daarnaast maken ze gebruik van het hotel management systeem StayNTouch, dat gekoppeld kan worden aan Lightspeed. Alle producten staan in verbinding met elkaar en worden ingezet voor een optimale klantervaring: klanten kunnen zichzelf bedienen of kiezen voor de luxe van een hotel.


De keuze voor Lightspeed

De keuze voor een POS-systeem en uiteindelijk Lightspeed is gebaseerd op gebruikerservaring. Behalve het personeel moeten ook de gasten met het systeem overweg kunnen.
Elisabeth: "In een omgeving waar mensen uit verschillende landen samenkomen is het ideaal als het kassasysteem beschikt over meerdere talen."

Gasten bestellen zelf via het Self-Order Menu

Gasten bestellen zelf via het Self-Order Menu

Om zo goed mogelijk de sfeer van thuis na te bootsen – waar je zelf iets uit de koelkast kan pakken – maakt Zoku gebruik van het Lightspeed Self-Order Menu (de kiosk variant). Hierdoor zijn zowel de gasten van het hotel als het restaurant vrij om te bestellen wat ze willen. Zonder te hoeven wachten op de bediening.

Elisabeth: “Wij zijn echt een thuis voor onze gasten. Daarom moeten gasten niet alleen zelf kunnen bestellen, maar ook zelf op kamer kunnen boeken en vervolgens bij de chef een eigen gerecht op kunnen halen.”

“‘Het mooie aan Lightspeed is dat wij niet werken voor het systeem, maar dat het systeem werkt voor ons en onze gasten.’”

Co-creatie en crowdfunding

Co-creatie en crowdfunding

Het nieuwe concept in de hotellerie en reiswereld is gerealiseerd in samenwerking met honderden ‘global nomads’. Zoku is namelijk gebouwd op het principe van co-creatie en crowdfunding. Het idee van een ontspannen omgeving, maar wel midden in de bruisende stad, was direct een succes. Binnen 18 minuten hadden ze de financiering rond.

Bij dit innovatieve concept past een groeiend bedrijf als Lightspeed. “Lightspeed is een bedrijf dat met ons mee ontwikkelt. Ze luisteren en zijn welwillend om dingen samen op te lossen,” aldus Elisabeth.

Probeer Lightspeed vrijblijvend uit

Ontdek wat ons kassasysteem voor jouw hotel kan betekenen

45.000

klanten in meer dan 100 landen over de hele wereld

Gratis

en persoonlijke onboarding door onze experts

> 93%

support tevredenheid - wij zijn 24/7 bereikbaar!

20%

groeien onze klanten gemiddeld binnen hun eerste jaar