De Omnichannel experience, hoe pak je het goed aan?

Met Lightspeed kan je gemakkelijk deel uit maken van de omnichannel revolutie.

Integreer fysiek en online met Lightspeed omnichannel

Verkrijg inzicht in marketing en sales, laat al je verkooppunten voelen als één winkel en geniet van afgestemd voorraadbeheer.

Download de whitepaper

Download de whitepaper

We hebben allemaal wel eens gehoord van de term ‘omnichannel’. Het is geen hype, het is gewoon de manier waarop we vandaag de dag allemaal winkelen. We kopen het met onze smartphone, laptop of aan de toonbank. Voor de klant voelt het allemaal als dezelfde winkel. Lees hier wat de consument verwacht.

  • 1. Inzicht in marketing en sales

  • 2. Al je verkooppunten voelen als één winkel

  • 3. Afgestemd voorraadbeheer

Maak de omnichannel experience mogelijk voor jou klanten

Verkoop zowel online als offline met een gekoppeld voorraadsysteem en maak de revolutionaire omnichannel experience mogelijk voor jou klanten.

De omnichannelconsument in een 5-delige cartoon

1.

1.

Voor haar verjaardag krijgt Emma
een cadeaubon van haar favoriete
kledingwinkel.

2.

2.

Ze gaat naar de webshop en geeft de helft
van de cadeaubon uit aan twee shirtjes.

3.

3.

Nadat ze zijn bezorgd, besluit ze om de groene te houden en de oranje te retourneren.

De tijd van mobiel

45% Van de smartphone-gebruikers doet elke maand een aankoop
82% Raadpleegt zijn/haar telefoon wanneer ze in de winkel iets willen kopen
33% Van de smartphone-gebruikers verandert van gedachte en kiest een ander merk via informatie uit hun telefoon
25% Bekijkt producten in de winkel om ze later online te kopen
73% Van de mensen die mobiel een product zochten koopt dat daarna in een fysieke winkel;
16% Doet dat via hun telefoon

4.

4.

Ze loopt naar de winkel, brengt het shirtje terug en geeft de rest van de bon uit aan accessories, aangeraden door iemand uit de winkel op basis van haar vorige aankopen.

5.

5.

Een week later ontvangt Emma
een persoonlijke kortingscode
op haar mobiel voor een bijpassend
jasje, precies wat ze nodig had!

De ervaring

Waardoor is Emma’s ervaring bijzonder? Heeft iemand haar verteld dat ze de bon alleen maar kon gebruiken op de website? Of haar een retour geweigerd, omdat ze het online gekocht had? Is de winkel haar meteen weer vergeten, nadat ze wat gekocht had? Nee! Alles kwam mooi samen op alle fronten. Attent en specifiek toegespitst op haar behoeften en wensen. Emma’s ervaring is wat we omnichannel noemen.

Start vandaag met omnichannel

Verbreed je business en bereik iedereen, overal.