Welkom bij Lightspeed Restaurant (K-Series)

Welkom bij Lightspeed!

Deze pagina bevat alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan met Lightspeed Restaurant (K-Series).

Hieronder vind je jouw stappenplan, informatieve webinars, handige hulpartikelen, online trainingsvideo's en veelgestelde vragen en antwoorden.


Stap 1: Basisinstellingen en menu configuratie

Maak kennis met de basisprincipes van de Lightspeed backoffice: Leer hoe je inlogt, een iPad verbindt en hoe je jouw menu kunt creëren met een importbestand.

Bekijk hiervoor onze video over basisinstellingen en menu configuratie.

Wanneer je de video hebt bekeken, doorloop onderstaande stappen alvorens door te gaan naar het volgende hoofdstuk:
1) Log in op jouw backoffice
2) Vervolledig jouw importbestand en mail het naar ons launch-team via [email protected]
3) Koppel je iPad aan je backoffice
4) Bezoek het helpcentrum, waar alles stap voor stap wordt uitgelegd
5) Bezoek ons YouTube kanaal voor onze instructievideo’s


Stap 2: Bedrijfs- en andere instellingen

Configureer je bedrijfsinstellingen en leer meer over de overige instellingen van de Lightspeed backoffice.

Bekijk onze tweede video over accountconfiguratie.

Wanneer je de video hebt bekeken, doorloop onderstaande stappen alvorens door te gaan naar het volgende hoofdstuk:
1) Vul je bedrijfsinstellingen in
2) Stel je gewenste betaalmethode in
3) Configureer en personaliseer je vloerplan indien je bediening aan tafel aanbiedt
4) Bekijk de overige instellingen die van toepassing zijn voor jouw zaak


Stap 3: Hardware installatie en betalingconfiguratie

Nu je je menu hebt gecreëerd en je account hebt geconfigureerd, ben je klaar om je hardware te installeren. Het is mogelijk om hardware zelf te installeren met behulp van onze aanwijzingen in het helpcentrum voor printers en betaalterminals.

Je kan ook een onboardingsessie inplannen met een implementatiespecialist indien je hulp nodig hebt bij het installeren van je printer(s) en betaalterminal(s).


Stap 4: Kassatraining

Krijg een helder overzicht van de dagelijkse workflow van jouw kassasysteem via je iPad. Hierbij gaan we dieper in op hoe je een shift opstart en afsluit.

Bekijk hiervoor onze derde video over iPad training.


Stap 5: Live!

Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat je hardware goed is aangesloten en je medewerkers opgeleid zijn en zich comfortabel voelen om het systeem te gebruiken tijdens jouw grote opening!

Wanneer je klaar bent met alles te testen, kun je live gaan door op de banner die bovenaan in je back Office staat te klikken.


Hulpmiddelen

Ons team van experts staat 24/7 voor je klaar. Daarnaast bieden we je ook de volgende hulpmiddelen:

Launch Coordinator – Tijdens je onboarding proces is je Launch Coördinator je belangrijkste aanspreekpunt. Zij begeleiden je door jouw hele onboarding tot aan de lanceringsdatum. Als je niet zeker weet wat je volgende stappen zijn of graag een één-op-één sessie met een Implementatie Specialist wilt inplannen, kun je jouw Launch Coördinator bereiken via e-mail ([email protected]) of via telefoon op +32 9 298 11 97 voor België en +31 20 808 5924 voor Nederland.

Implementatie Specialist – Onze Implementatie Specialisten zijn beschikbaar voor een één-op-één check-in of trainingssessie als je extra hulp nodig hebt.

Helpcentrum – Hier vind je alles wat er te weten valt over Lightspeed Restaurant.

YouTube-kanaal – Bezoek ons Video Helpcentrum op YouTube, waar al onze instructievideo's zich op één plek te bevinden.

Support-team – Indien je niet hebt gevonden wat je zocht in het Lightspeed Restaurant (K-Series) Helpcentrum staan wij 24/7 klaar om je te helpen.