FAQ Nieuwe backoffice

Hieronder tref je alle vragen over de nieuwe backoffice, deze worden met enige regelmaat gesteld door onze klanten. Wij zullen daarom op deze plek regelmatig nieuwe vragen en antwoorden toevoegen.

De Beta voor dit product is gestart in november, toch zien wij als klant nog onvolkomenheden in de nieuwe backoffice, hoe kan dit?

Wij werken dagelijks aan het verbeteren van onze software en geven we prioriteit aan issues die ervoor zorgen dat onze klanten niet hun werk kunnen doen. Mocht je onverhoopt toch nog tegen problemen aanlopen, neem dan contact op met de klantenservice van Lightspeed eCom.

Ik wil graag meer weten over de nieuwe backoffice, hoe kan ik hier het beste meer informatie over krijgen?

Wij bieden met regelmaat online cursussen aan waarin we uitleggen hoe alles werkt, waar alles staat, nieuwe features behandelen en alle andere vragen die je hebt.

Ik heb meerdere webwinkels, maar ze hebben nog niet allemaal toegang tot de nieuwe backoffice, wat is hier de reden voor?

Aan de hand van bepaalde criteria, willen we bepaalde shops eerst migreren. Echter, binnen een maand zullen alle winkels toegang hebben tot de nieuwe backoffice.

Hoe krijg ik toegang tot webmail?

De eenvoudigste methode hiervoor is door op het envelopje te klikken in de dock van je backoffice. Een andere manier is via https://mail.webshopapp.com.

Hoe kopieer ik een order?

Op de orderpagina klik je op ‘meer’ in de rechter bovenhoek en daarna klik je op ‘kopiëren’.

Hoe kan ik van mijn ene naar mijn andere shop switchen?

Al uw shops die toegang hebben tot de nieuwe backoffice, staan onder jouw account. Dit kan door simpelweg op je naam te klikken in de linker-bovenhoek en dan op ‘wissel winkels’ te klikken.

Welke features zijn er verdwenen?

We hebben ons gefocust op het bouwen van een platform dat klaar is voor de toekomst, wat betekent dat we geintegreerde features in apps hebben verwerkt. Denk hierbij aan Kiyoh, FeedbackCompany en Admarkt. Daarbij is de SMS functionaliteit verdwenen en zal deze ook snel een app worden.

Ik zie geen aantallen meer bij notificaties.

We hebben alle belangrijke meldingen verwerkt op het dashboard.

De gebruikers van mijn shop hebben geen rechten meer, hoe kan dit?

In de nieuwe backoffice zijn er andere type rechten, deze dien je opnieuw in te stellen voor de gebruikers van je webshop.

Welke features zijn erbij gekomen?

Dit zijn er inmiddels al aardig wat. Hierbij kun je denken aan een sterk verbeterde import, aangepaste url's bij producten en nog veel meer. Kijk in de backoffice voor deze features of vraag onze supportafdeling hiervoor.

Komt Google Vertalingen terug in de nieuwe backoffice?

Nee, om diverse redenen laten wij deze uit de backoffice. De voornaamste hiervan is de kwaliteit van de vertaling die het opleverde. Tegelijkertijd, en belangrijker, er zijn tegenwoordig apps dit mooi voor je kunnen oplossen!

Waar kan ik de handleiding vinden?

De kortste weg is door te klikken op '?', deze vind je in het linkermenu van je backoffice. Anders hebben we hier de directe link voor je: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl

Hoe kan ik een ticket inschieten via de nieuwe backoffice?

Ga hiervoor naar de handleiding (https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl) en klik op 'een vraag indienen' en volg de stappen.

Hoe kan ik inloggen in mijn nieuwe backoffice?

Dit gaat eenvoudig door naar je webshop-url te gaan en er "/admin" achter te zetten.

Is er een introductie beschikbaar van de nieuwe backoffice?

Jazeker, deze vind je hier: https://vimeo.com/173609443