Retail kassasysteem

Werk efficiënter en intuïtiever

Manage je voorraad, je winkellocaties, webshop en teams
op één platform met het gebruiksvriendelijke winkel kassasysteem van Lightspeed Retail.

Lightspeed kassasysteem voor detailhandel en betalingen

De drijvende kracht voor ondernemers in meer dan 100 landen

$87.1 mld.

Lightspeed klanten verwerkten $87.1 miljard in GTV via Lightspeed's platform in het boekjaar 2023.*

±168.000

±168.000 locaties wereldwijd werken met Lightspeed.**

15

Onze experts ondersteunen ondernemers al meer dan 15 jaar.

Lightspeed kassasysteem vergelijkingen: hoge scores op SourceForge (5 sterren), Capterra (4,5 sterren) en G2 (4 sterren)

Werk doeltreffender en groei sneller.

Versimpel je processen en schaal op met gepersonaliseerde workflows en intuïtieve tools die het werk van je team eenvoudiger maken.

24/7 support
Ons team van retailexperts staat 24/7 voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.

Alles onder één dak
Beheer al je winkelvestigingen en verkoopkanalen naadloos in één systeem voor omnichannel retail en verras je klanten tijdens elk contactmoment.

Meer inzicht in je prestaties
Raadpleeg overal de prestaties van je verkopen, individuele producten en je team in real-time met gepersonaliseerde rapportages.

De beste ondernemingen vertrouwen op Lightspeed.

Maak gebruik van toonaangevende kassasoftware en integraties waarmee je probleemloos bijblijft in het snel veranderende retaillandschap.

iPad met Lightspeed-logo

100% nauwkeurig

Verbeter de voorraadnauwkeurigheid van al je locaties en in elk magazijn.

  • Volg krimp en afwijkingen nauwgezet
  • Bestel snel nieuwe producten
  • Beheer je bestellingen online
Ontdek Voorraadbeheer
Grafiek en diagram: retailrapporten van Lightspeed

Volg alles

Krijg volledig inzicht in je onderneming.

  • Volg updates in real-time
  • Spot verkooptrends op al je locaties
  • Personaliseer je rapporten
Ontdek Advanced Reporting
Afbeelding van een raket die succes en groei in de detailhandel symboliseert

Vind meer klanten

Trek meer klanten aan, online en offline.

  • Automatiseer je marketing
  • Communiceer op alle kanalen
  • Segmenteer klanten op basis van data
Ontdek Advanced Marketing

defaultTitle

Zet de toon in jouw branche met tools ontwikkeld voor ambitieuze ondernemers.

Afbeelding van een bedrijfsleider die op afstand meerdere winkellocaties beheert op een iPad

Beheer meerdere locaties

Integreer en beheer voorraad-, verkoop- en klantgegevens.

Meer over multi-locatie
Dozen op schap in magazijn: Efficiënt voorraadbeheer

Voorraadbeheer

Krijg inzicht in de voorraadniveaus van al je verkoopkanalen.

Meer over voorraadbeheer
Productpagina over stoelen op een webshop voor meubels

E-commerce

Bereik jouw doelgroep via je webshop, social media en online marktplaatsen.

Meer over omnichannel
Software-toepassingen en API: maak je onderneming veelzijdiger

Open API

Personaliseer je workflows en gebruik de integraties die jij nodig hebt met flexibele API-koppelingen.

Payments

Versnel het afrekenproces en accepteer alle gangbare kaarten en digitale betaalmethodes.

Meer over Payments

Les Soeurs transformeerde van niet-digitaal naar volautomatisch ondernemen

Things I Like Things I love verdeelt de snel wisselende voorraad optimaal over de 6 verschillende locaties

Bruut heeft naast een winkel een internationale webshop en haalt 90% van de inkomsten uit online verkoop

Logo's van een aantal integraties die met Lightspeed koppelen

Koppel je winkel en webshop met integraties voor retailers.

Breid je Lightspeed-platform uit met toonaangevende integraties voor boekhouding, ERP-systemen, marketing en meer.

Hulp nodig? We zijn er 24/7 voor je

Heb je vragen over onze producten? Onze experts helpen je bij elke stap.

  • 24/7 gratis support
  • Eén-op-één onboardingsessies, webinars en video's om alles uit je Lightspeed-account te halen
  • Een toegewijde accountmanager om al je vragen te beantwoorden
Foto van een medewerker van de klantenservice van Lightspeed, klaar om je te helpen

Wil je Lightspeed Retail proberen?

Ontdek hoe Lightspeed je kan helpen met verkopen, voorraadbeheer, klantenbinding, leveranciers en real-time rapporten.

FAQ

Vind hier het antwoord op veel gestelde vragen.

Hoe werkt een winkel kassa?

Een compleet kassasysteem speciaal voor de detailhandel heeft zowel tools voor het beheren van je gegevens in de back-end als in de front-end (de kassa).


Naast het verwerken van verkopen, moet een kassasysteem voorzien zijn van ingebouwde tools om de voorraad, inkooporders en voorraadoverdracht tussen locaties te beheren. Ook moet een kassasysteem rapportagefuncties hebben, de mogelijkheid om klantprofielen op te slaan, speciale bestellingen te doen en werkorders te beheren. Het moet bovendien naadloos aansluiten op je e-commerce platform.


Hoewel niet alle kassasoftware in de detailhandel cloudgebaseerd is, stappen de meeste retailers over op cloudoplossingen om hun bedrijf te moderniseren en bij te blijven met de steeds veeleisender wordende realiteit van de branche.


Door te kiezen voor een systeem in de cloud kun je je winkel overal beheren. De cloud slaat gegevens op van al je locaties, waardoor jij en je team geïnformeerde beslissingen kunnen nemen en je meteen overzicht hebt van al je activiteiten op één platform.


Cloudgebaseerde kassasystemen voor retailers bieden ook voordelen voor klanten, omdat hun profiel (inclusief verkoopgeschiedenis en loyaliteitsprogramma) gemakkelijk op alle locaties en verkoopkanalen te raadplegen is.

Kunnen jullie mijn huidige voorraad en klantgegevens overzetten op het kassasysteem van Lightspeed Retail?

Lightspeed biedt een gepersonaliseerd onboardingprogramma je te helpen met de configuratie van het kassasysteem. We kunnen je ook helpen met het overzetten van je voorraad, klantgegevens en giftcards, je medewerkers trainen, en meer.


Je kunt ook de gegevens van je huidige inventaris zelf overzetten op je nieuwe Lightspeed kassasysteem met de import-tool, waarmee je tot 10.000 items tegelijk kunt overzetten. Exporteer de data van je huidige systeem naar een .CSV-bestand, en upload het in Lightspeed Retail.

Hoeveel kost het kassasysteem van Lightspeed Retail?

Prijzen voor Lightspeed Retail beginnen bij €89 per maand. Bij dit tarief is één Lightspeed Retail kassasysteem inbegrepen.

Je kunt ook de gegevens van je huidige inventaris zelf overzetten op je nieuwe Lightspeed kassasysteem met de import-tool, waarmee je tot 10.000 items tegelijk kunt overzetten. Exporteer de data van je huidige systeem naar een .CSV-bestand, en upload het in Lightspeed Retail.

Wat is de meerwaarde van een Lightspeed Retail kassasysteem voor mijn bedrijf?

Lightspeed is het geïntegreerde kassa- en betaalplatform van duizenden ambitieuze ondernemers wereldwijd. Lightspeed's tijdsbesparende tools, prestatiegerichte inzichten en ondersteuning op maat helpen ambitieuze ondernemers zich te concentreren op het essentiële, zodat hun personeel tevreden blijft, ze buitengewone klantenervaringen kunnen bieden, en de toon zetten in hun sector.


In tegenstelling tot onze concurrenten, is Lightspeed Retail meer dan alleen een kassasysteem voor in de winkel. Met Lightspeed kun je je voorraad nauwkeurig volgen en optimaliseren, klantprofielen aanmaken, gepersonaliseerde verkooprapporten instellen en meer.


Naast onze deskundige supportmedewerkers heb je een toegewijde accountmanager die alle vragen beantwoordt over Lightspeed en hoe je het systeem kunt optimaliseren voor jouw onderneming.


Van krachtige tools en integraties voor je kassasysteem tot 24/7 ondersteuning, Lightspeed biedt één contactpunt voor al je zakelijke behoeften, zodat jij je kunt concentreren op het runnen van je bedrijf.

Kan ik meerdere winkellocaties beheren met Lightspeed Retail?

Ja. Het kassasysteem van Lightspeed Retail is ontworpen om het beheer van meerdere winkels te vereenvoudigen.


Het toevoegen van nieuwe winkels eenvoudig: je kunt alle gegevens van een bestaande locatie kopiëren om het proces te versnellen. Als de nieuwe locatie is eenaal geconfigureerd is, kun je eenvoudig schakelen tussen de verschillende backoffices vanaf hetzelfde Lightspeed-platform, waar je ook bent.


Zodra de nieuwe locaties zijn ingesteld, kun je eenvoudig voorraad overdragen en producten bestellen voor elke locatie, zonder daarvoor aparte tools te gebruiken. Je kunt alle gegevens per locatie bekijken, of juist voor al je vestigingen tegelijkertijd. Je kunt je klantprofielen en hun verkoopgeschiedenis op alle locaties en verkoopkanalen inzien en toepassen, zodat de shopervaring voor je klanten vloeiend verloopt.