Les Soeurs - powered by Lightspeed since 2017

Les Soeurs

Les Soeurs is opgericht door drie zussen met een hart voor mode en juwelen. Geïnspireerd door de fashion week in Parijs en Milaan maar beperkt door hun studentenbudget, besloten ze zelf naald en draad op te pakken om zo hun favoriete items te recreëren, en met succes. Van een home party-concept en online shop platform via Facebook tot nu zes winkels, waarvan één in Nederland, een succesvolle online shop én een eigen kledingmerk. Clio Hendrickx – één van de drie – vertelt over Les Soeurs’ visie, uitdagingen en de aankomende feestdagen.

Les Soeurs

Type onderneming

Kleding & Accessoires

Producten

Lightspeed Retail, Lightspeed eCommerce

Integraties

Yuki, MyStockNotifier, Abandoned Cart Checkout, Lightspeed Analytics

Locatie

Hasselt, Antwerpen, Knokke, Gent, Schilde, Maastricht

Hoge kwaliteit, eerlijke prijzen

Les Soeurs heeft een duidelijke merkvisie: de streng gecureerde multi brand stores combineren de persoonlijke en exclusieve ervaring van een boetiek met een toegankelijker prijsniveau. In aanvulling op de kleding die ze zelf selecteren hebben ze anderhalf jaar geleden hun eigen kleding- en sieradenmerk gelanceerd.

Dit label, toepasselijk ‘Les Soeurs’ genaamd, is de kroon op hun werk. Het geeft hen de vrijheid om compromisloos kwalitatieve producten te leveren voor een eerlijke prijs aan hun alsmaar groeiende klantenkring. Het doel is dat over een aantal jaar 70% van wat er in hun winkels ligt door henzelf wordt ontworpen en geproduceerd.

Lean and mean ondernemen met omnichannel

Een grote uitdaging voor het sterk groeiende bedrijf is het constant veranderende retaillandschap. Hun geheim? ‘Lean and mean’ ondernemen: om flexibiliteit te behouden specialiseren ze zich in hun core business en laten ze andere zaken aan partners over. Zo is Lightspeed sinds 2017 een belangrijke partner op het gebied van omnichannel ondernemen. Al vanaf het begin was de focus op omnichannel erg belangrijk voor de zussen, en Lightspeed sloot hierin het beste aan bij hun behoeften.

Clio: “Vanaf dag één wilden wij alles transparant hebben. Centraal data- en voorraadbeheer in combinatie met de focus op omnichannel bood ons de mogelijkheid om onze winkels en online shop vanuit één platform te beheren.”

Online en offline als versterking van elkaar

Hoewel de feestdagen er dit jaar anders uitzien dan normaal en de jaarlijkse kerstborrel helaas gecanceld moet worden, is Clio optimistisch over de toekomst van Les Soeurs: “Ik denk dat de focus heel erg komt te liggen op de digitale transformatie. Het zal meer online worden, maar onze visie is dat een combinatie van de twee key is. Het is een ‘en-en-verhaal’: in een omnichannel formule versterken online en offline elkaar.” Deze gedachtegang zie je duidelijk terug in hun kerstplannen: ondanks de maatregelen worden de fysieke winkels nog steeds versierd, maar ook online zal zeker het één en ander georganiseerd worden.

Ondanks corona en ondanks alle recente verschuivingen in het retaillandschap staat Les Soeurs er nog altijd goed voor, vol met goede voornemens (meer winkels!) en klaar voor een succesvol 2021!

“Het omnichannel platform van Lightspeed sluit voor ons het beste aan op onze behoeften: zo efficiënt en professioneel mogelijk zes winkels en een online shop runnen, allemaal tegelijkertijd vanuit één systeem. Dankzij Lightspeed zijn wij van handmatig en niet-digitaal naar volautomatisch ondernemen geëvolueerd.”

Het kassasysteem dat met je meegroeit

Leer meer over het Lightspeed retail kassasysteem.

Ontdek meer Lightspeed klanten

Hyro Sports is niet zomaar een sportzaak. Als specialist in schaatsen en skeelers op maat onderscheiden ze zich door hun persoonlijke benadering en...

In hetzelfde jaar dat hij de opdracht kreeg om de Nachtwacht te schilderen, verhuisde Rembrandt van Rijn naar Amsterdam. Het huis wat hij toen betrok...

De Vijzelgracht in centrum Amsterdam is een winkelstraat in opkomst. Dian en Saskia hoefden daarom ook niet lang na te denken over de locatie van hun...