Les Soeurs - powered by Lightspeed since 2017

Les Soeurs

Les Soeurs is opgericht door drie zussen met een hart voor mode en juwelen. Geïnspireerd door de fashion week in Parijs en Milaan, maar beperkt door hun studentenbudget, besloten ze zelf hun favoriete items te recreëren, en met succes. Van een home party-concept en online shop platform via Facebook tot nu zeven winkels, een succesvolle online shop én een eigen kledingmerk. Clio Hendrickx vertelt over Les Soeurs’ visie en toekomstplannen.

Lees het volledige interview hier

Type

Kleding & Accessoires

Integraties

Yuki, MyStockNotifier, Abandoned Cart Checkout

Locaties

Hasselt, Antwerpen, Knokke, Gent, Schilde, Leuven, Brugge

Hoge kwaliteit, eerlijke prijzen

Les Soeurs heeft een duidelijke merkvisie: de streng gecureerde multi brand stores combineren de persoonlijke en exclusieve ervaring van een boetiek met een toegankelijker prijsniveau. In aanvulling op de kleding die ze zelf selecteren hebben ze anderhalf jaar geleden hun eigen kleding- en sieradenmerk gelanceerd.

Dit label, toepasselijk ‘Les Soeurs’ genaamd, is de kroon op hun werk. Het geeft hen de vrijheid om compromisloos kwalitatieve producten te leveren voor een eerlijke prijs aan hun alsmaar groeiende klantenkring. Het doel is dat over een aantal jaar 70% van wat er in hun winkels ligt door henzelf wordt ontworpen en geproduceerd.

Lean and mean ondernemen met omnichannel

Een grote uitdaging voor het sterk groeiende bedrijf is het constant veranderende retaillandschap. Hun geheim? ‘Lean and mean’ ondernemen: om flexibiliteit te behouden specialiseren ze zich in hun core business en laten ze andere zaken aan partners over. Zo is Lightspeed sinds 2017 een belangrijke partner op het gebied van omnichannel ondernemen. Al vanaf het begin was de focus op omnichannel erg belangrijk voor de zussen, en Lightspeed sloot hierin het beste aan bij hun behoeften.

Clio: “Vanaf dag één wilden wij alles transparant hebben. Centraal data- en voorraadbeheer in combinatie met de focus op omnichannel bood ons de mogelijkheid om onze winkels en online shop vanuit één platform te beheren.”

Online en offline als versterking van elkaar

Volgens Clio ligt de toekomst van Les Soeurs in een uitbreiding die zich zowel offline als online plaatsvindt: “Ik denk dat de focus heel erg komt te liggen op de digitale transformatie. Het zal meer online worden, maar onze visie is dat een combinatie van de twee key is. Het is een ‘en-en-verhaal’: in een omnichannel formule versterken online en offline elkaar.”

Les Soeurs

“Het omnichannel platform van Lightspeed sluit voor ons het beste aan op onze behoeften: zo efficiënt en professioneel mogelijk zeven winkels en een online shop runnen, allemaal tegelijkertijd vanuit één systeem. Dankzij Lightspeed zijn wij van handmatig en niet-digitaal naar volautomatisch ondernemen geëvolueerd.”

Clio Hendrickx, mede-oprichter en eigenaresse

Het kassasysteem dat met je meegroeit

Leer meer over het Lightspeed retail kassasysteem.