Things I Like Things I Love

Amsterdam - Utrecht

Wat eerst als een pop-up begon, is nu uitgegroeid tot een fashion concept met 6 succesvolle winkels, 70 verkooppunten én een webshop. Van stijlvolle kleding en accessoires tot een scala aan hebbedingetjes, bij deze concept store vind je gegarandeerd iets unieks, voor jezelf of voor een ander. Project Manager Bas de Ruijter vertelde ons meer.

Van hobby naar winkels & webshop

Oprichters Petra Verwaal en Sanne Overmaat waren altijd al verzot op thrifting en verzamelden samen de tofste fashion items. Vanuit alle kanten kwamen er complimenten, waarna de vraag kwam of ze deze items ook wilden verkopen. Dat begon met een pop-up waar, dankzij het bereik van social media, honderden mensen op af kwamen. De pop-up werd een vaste winkel, de 2e winkel werd snel een feit en ook besloten ze hun selectie online te verkopen. Zo is Things I Like Things I Love ontstaan.

Onze missie en visie is eigenlijk gewoon onze naam: Things I Like, Things I Love. We hebben echt alleen de producten die we zelf leuk vinden en waar we ook echt in geloven. We halen inspiratie uit het straatbeeld. Wat zien we nu op straat in Amsterdam? Zo bepalen we dat.
Bas De Ruijter - Things I Like Things I Love

6 succesvolle winkelvestigingen

Al snel groeide het concept naar 6 fysieke winkels en 70 verkooppunten. Echter, een gezond bedrijf vereist niet alleen een sterke voorkant, maar ook een goed werkende backend. Daarom besloten ze om dit stap voor stap aan te pakken. Dat deden ze door beter zicht creëren op de voorraad en hun handgeschreven kassabonnetjes te vervangen met het Lightspeed Retail kassasysteem.

Lightspeed heeft een complete backend die overzichtelijk en duidelijk is. Voor in de winkel is het gewoon een duidelijk en eenvoudig systeem, waardoor het voor veel mensen gewoon makkelijk aan te leren en te gebruiken is.
Bas De Ruijter - Things I Like Things I Love

Groeien met data en statistieken

Hoe ziet de toekomst eruit? Er zijn plannen om de webshop te doen groeien. Hierna willen ze wellicht de winkels en de webshop koppelen om het voorraadbeheer te versimpelen. Zowel de voorgrond als de achtergrond processen willen ze helemaal optimaliseren en stroomlijnen. Hiervoor gebruikt het personeel dagelijks de geïntegreerde data-rapporten van Lightspeed.

Data is heel bruikbaar. Maar het moet wel correct zijn. Sowieso kijken wij een paar keer per dag naar de omzet en de drukte in de winkels. Ook kijken we naar het activa-rapport. Wat is de voorraadwaarde ten opzichte van de week ervoor? Zitten we nog goed of hebben we teveel voorraad? Dan kun je weer dieper ingaan op de categorie en het merk van een product. Daar houden wij ons nu heel veel mee bezig.
Bas De Ruijter - Things I Like Things I Love

Meerdere vestigingen managen?

Probeer Lightspeed Retail gratis uit.