Maha

De drukke Vijzelgracht in het centrum van Amsterdam is een winkelstraat in opkomst. Bewoners Dian en Saskia weten dit als geen ander en hoefden daarom niet lang na te denken over de locatie. Maha is een stoere winkel, maar dan wel voor dames. Het is voor alle meisjes die graag de kleding van hun vriendjes aantrekken, vanwege de kwaliteit en 'boxy feeling', zoals Dian dat noemt.


Winkeleigenaar Dian

van Maha - Amsterdam
“Omnichannel betekent voor mij voornamelijk meer klanten te kunnen bereiken op een goede manier.”
Bekijk video

Maha

Een nieuwe markt

Een nieuwe markt

“Maha is begonnen toen mijn vriendin Saskia mijn kleding begon te dragen”, legt Dian uit, “Ik denk dat veel jongens en meisjes dit herkennen.”

De winkel is ontstaan vanuit een behoefte in de markt die ze beiden zagen. Maar Saskia is de ervaren retailer van de twee: “We hebben al eerder met een Lightspeed product gewerkt; OnSite. We weten wat Lightspeed kan. En Ik denk zeker dat omnichannel voor meer sales kan zorgen”


“We bereiken veel potentiële klanten uit het buitenland via Instagram, met onze online store is de winkel ook voor hen bereikbaar."

Dian, mede-eigenaar Maha.

Retail en rapportage

Retail en rapportage

Dian werkte voorheen in een populaire club in Amsterdam, verantwoordelijk voor management en boekhouding. Hij is dus nieuw in de retailbranche, maar hij is gek op de rapportages in het systeem.

Dian: “Als ik in een rapportage kan zien hoe goed een shirt verkoopt op basis van de cijfers, dan weet ik wat ik voor het volgende seizoen moet inkopen. Met de webshop willen wij de omloopsnelheid voor producten hoog houden.”


Meer weten over
Lightspeed's iPad kassasysteem?

45.000


klanten

Gratis


onboarding

Over 90%


klanttevredenheid