Baskèts
Baskèts staat voor street culture. Met een eigen collectie en samenwerkingen met verschillende A-merken wist oprichter Daan de Greef een uniek concept naar Amsterdam te halen. Baskèts is inmiddels uitgegroeid tot een volledige - online en offline - community.
Type onderneming
Kleding
Producten
Lightspeed Retail
Lightspeed eCom
Locatie
Amsterdam, Nederland
Online en offline sneakermerk
Tegenwoordig zijn sneakers overal. Dit was niet altijd zo: een aantal jaar geleden was de sneakercultuur nog niet zo gevestigd als nu, en was het meer urban-georiënteerd. Het doel van Baskèts? Dat patroon doorbreken en sneakers toegankelijker maken. Het resultaat is twee winkels - één in de Jordaan, één in de Pijp - en een webshop. Inmiddels is Baskèts een allround merk geworden, inclusief kleding en accessoires.
Meer efficiëntie dankzij Omnichannel
Het online en offline aspect van Baskèts komt goed tot zijn recht dankzij het gebruik van een omnichannel kassasysteem. Hiermee heb je nog steeds de voordelen van een fysieke winkel, zoals de tastbaarheid en lokale brand awareness, maar maak je ook gebruik van de mogelijkheden die eCommerce biedt. De lasten, zoals een gespleten voorraad of klantenbestand, worden door het systeem gestroomlijnd.
Gebruik data in je voordeel
Naast het naadloos verbinden van de online en offline wereld gaat Baskèts een stapje verder door dieper in de cijfers te duiken. Er is meer concurrentie, ook online, dus is het van belang dat ondernemers naast hun onderbuikgevoel ook gebruik maken van hun data. Meten is immers weten, en als je precies weet waar je staat, dan kun je echt goede beslissingen nemen.