Luxe en gemak voor de mannelijke shopper

ABOUTLIFESTYLE

Hoewel je na een bezoek aan ABOUTLIFESTYLE in Amsterdam binnen 15 minuten met een perfect gestylde nieuwe outfit weer buiten kunt staan, blijven veel klanten langer rondsnuffelen. En dat is precies wat van Randy Hoogeweegen wilde bereiken met zijn one-stop shop: mannen aan het shoppen krijgen. Randy vertelt hoe een tot in de puntjes uitgedacht concept, slimme technologie en een persoonlijke benadering hem een grote schare trouwe klanten opleverde.

Lees het uitgebreide interview hier

eigenaar mannenmodezaak bij kledingrek

Type onderneming

Kleding

Locatie

Amsterdam

Hoe worden mannen fanatieke shoppers?

Randy begon in 2014 met het marktonderzoek voor zijn nieuwe winkel. “Toen richtten veel winkels in de mode-industrie in Nederland zich grotendeels op damesmode, en deden ze herenmode er een beetje bij”, vertelt hij. “Je merkt dat mannen op hun gemak zijn in een winkel die volledig hun DNA ademt. Zeker in Nederland zijn mannen minder fanatieke shoppers. In vergelijking met vrouwen is het vaak moeilijker om ze te overtuigen om te gaan winkelen. Dus hoe makkelijker je het ze maakt, hoe relaxter ze worden.”

Voorraadmanagement: een goed begin is het halve werk

Het merkenpakket dat ABOUT verkoopt laat zich samenvatten met de term affordable luxury; en voor een gezonde omloopsnelheid van de voorraad moet 60 tot 70% van de producten in de winkel snelle doorverkoop genereren. Voor het bijhouden van de voorraad maakt ABOUT gebruik van het kassasysteem van Lightspeed Retail.
Randy: “De hoogte van je voorraad drukt op je winst en je verlies, en daarom moet je weten wat je op voorraad hebt, wat de omloopsnelheid is, en de bijbehorende marges. Voordat ik met Lightspeed begon had ik daar geen zicht op.”

Alle technologie onder één dak

ABOUT benut het Lightspeed Retail platform optimaal door ook Lightspeed Loyalty en de webshop toe te voegen aan het kassasysteem. “Het mooie is dat je alles onder één dak kunt beheren en één maandelijks bedrag betaalt. We blijven een offline specialist, maar als klanten geen tijd hebben om altijd langs te komen, dan ben ik blij dat ze in de webshop terecht kunnen”, vertelt Randy. “Met Lightspeed eCom hoeven online voorraden niet apart geregistreerd te hoeven worden. Verkoop je een product in de winkel, kun je het niet meer verkopen online.”

E-mailmarketing als publiekstrekker

Een grote groep trouwe klanten is de motor achter ABOUT, en Randy doet dan ook veel om zijn klanten tevreden te houden en ze te motiveren regelmatig een bezoekje te brengen aan de winkel. “Met Lightspeed Loyalty kun je gelijk je klanten registreren, en daarmee hebben we de afgelopen jaren een enorme database opgebouwd. Als ik vandaag een e-mail stuur met een bepaalde boodschap, weet ik nu al dat het morgen een drukke dag wordt. Je kunt met gerichte e-mailmarketing je omzet echt sturen, ook voor de webshop.”

Gevel van Amsterdamse herenmodewinkel

β€œMet Lightspeed kun je gelijk je klanten registreren, en daarmee hebben we de afgelopen jaren een enorme database opgebouwd. Als ik vandaag een e-mail stuur met een bepaalde boodschap, weet ik nu al dat het morgen een drukke dag wordt.”

Randy Hoogeweegen, eigenaar ABOUTLIFESTYLE

Het kassasysteem dat met je meegroeit