5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

Het runnen van een klein online bedrijf is geen gemakkelijke opgave. Het optimaliseren van je website om maximale groei en impact te bereiken kan overweldigend zijn. Maar het internet biedt veel verschillende dingen, inclusief web-apps. Deze kleine maar fantastische tools kunnen je helpen de functionaliteit en het potentieel van je website te maximaliseren zonder dat je technische nodig heeft kennis of een expert in webontwerp hoeft te zijn. Hier zijn 5 manieren waarop je web-apps kunt gebruiken om je bedrijf een boost te geven:

1. Lead Generation

Lead Generation is de sleutel tot het ontdekken van nieuwe kansen en klantenbinding. Wist je dat je web-apps, zoals form builders, kunt gebruiken om leads voor je bedrijf te genereren?

Een goed voorbeeld van een Lightspeed-gebruiker die dat doet, is Minichiello Jewellers. Zij gebruiken een formulier-app als contactformulier om informatie van potentiële klanten te verzamelen en om inzichten te krijgen in wat zij zoeken.

Waarom is dit belangrijk? Hoe meer informatie je over je klanten verzamelt, hoe groter de kans dat je je services/aanbiedingen optimaliseert om aan hun specifieke behoeften te voldoen. Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een antiek zilveren hangende ketting, kan ik via een formulier, zoals dat van Minichiello, dit effectief aan de handelaar communiceren. De verkoper krijgt dan waardevolle gegevens van mij – mijn contactgegevens en het type sieraden waarin ik geïnteresseerd ben. Ze zullen waarschijnlijk afleiden dat ik een fan ben van antiek zilver, en omdat ze nu mijn contactgegevens hebben, kunnen ze mij contacteren via email wanneer iets dat aan die criteria voldoet, op voorraad is of in de aanbieding is. Een enorm effectieve tactiek voor het creëren van terugkerende klanten.

2. Verwijder barrières

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

Ben je ooit klaar geweest om een ​​aankoop te doen wanneer er plotseling iets gebeurde waardoor je van gedachten veranderde en de website verliet? Waarschijnlijk wel. Een barrière kan zijn dat er een gebrek is aan toegang tot belangrijke informatie. Bijvoorbeeld, als je een notenallergie heeft en je winkelt op een snack-website waar de producten nootvrij lijken, maar geen duidelijke informatie hebben (dwz ingrediënten, hoe de snacks worden bereid, kruisbesmetting, informatie over allergenen enz.). Zo raak je snel ontmoedigd om een ​​aankoop te doen. Het gebrek aan toegang tot deze essentiële informatie creëerde uiteindelijk een barrière tussen jou en het voltooien van een aankoop. Dit is een goed voorbeeld waarbij web-apps echte redders kunnen zijn.

Formulieren zijn uitstekende tools omdat ze een breed aantal functionaliteiten bieden. Van contactformulieren tot bestelformulieren tot boekingsformulieren, en nog veel meer! Ze maken je webshop zo efficiënt mogelijk, op verschillende vlakken. Een goed voorbeeld hiervan is Lightspeed-gebruiker, Shop the Luk. Ze gebruiken een formulier-app om een ​​contactformulier te maken, zodat klanten eenvoudig vragen kunnen indienen.

In essentie geeft zo’n formulier klanten de kans om moeiteloos vragen over producten/diensten in te dienen, en zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Online retailers kunnen dan tijdig reageren op genoemd onderzoek met goed doordachte antwoorden die specifiek aan die behoeften/vraag van klanten beantwoorden.

3. Vergroot je e-maillijst

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

Geen enkele onderneming mag het belang van het onderhouden en uitbreiden van hun e-maillijsten onderschatten. Via emails kun je in contact blijven, relaties opbouwen en verbonden blijven met je klanten. Pop-ups zijn uitstekende tools om e-mail adressen te vragen, omdat ze meteen de aandacht van klanten trekken en betrokkenheid stimuleren, vaak in ruil voor een of andere incentive.

Moes & Griet is een geweldig voorbeeld van een bedrijf dat een popup gebruikt om hun e-maillijst te laten groeien! Ze bieden klanten een korting bieden wanneer ze zich aanmelden en zo een win-win situatie tot stand te brengen. Ze ontvangen de informatie van de klant en in ruil krijgt de klant 10% korting op zijn eerste aankoop.

Wees niet bang om te spelen met je incentives. Probeer een lagere korting gedurende een bepaalde periode aan te bieden en vervolgens een iets hogere korting voor dezelfde tijdsduur en vergelijk de resultaten. Dit geeft je een goed idee van wat het meest effectief is. Test ook verschillende teksten om te ontdekken welke je klanten het meeste aanspreken.

4. Win vertrouwen met sociaal bewijs

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

De meeste bedrijven begrijpen de rol die sociaal bewijs speelt in relatie tot hun succes. Social bewijs is de invloed die de acties en het gedrag van andere mensen op ons eigen gedrag heeft. Het draait om ‘gewenst gedrag’. Social media is een goede bron voor het genereren en delen van sociaal bewijs. Lightspeed-gebruiker, By Kelsha, bereikt dit effectief door foto’s die klanten delen via sociale media te publiceren in een galerij-app op hun website. Klanten worden aangemoedigd om de tag #kelshababes in hun sociale berichten te gebruiken. Deze tactiek is slim omdat het Kelsha helpt actief sociaal bewijs op hun site te demonstreren, terwijl het ook klanten stimuleert om hun producten te delen op social media.

5. Zet je producten in de spotlight

5 manieren om web-apps succesvol in te zetten in je webshop

Het markeren van je beste producten op je site in een sociale feed in galerie-stijl is een andere geweldige manier om je bedrijf een boost te geven en de aandacht van je klanten te trekken. Het mooie van dergelijke apps is hun vermogen om te functioneren als een galerij en een directe verbinding met je sociale accounts. Dit geeft de kans om populaire items te laten zien aan klanten.

Lightspeed-gebruiker, Alpyn Beauty, voert dit op hun site elegant uit met een Instagram Feed-app. Hun gebruik van een Instagram-feed vestigt de aandacht op hun producten en bezoekers uit te nodigen om deel te nemen aan hun eigenlijke berichten. Ze vangen effectief hun interesse op, groeien hun social following en ontwikkelen belangrijke relaties met hun doelgroep.

Hopelijk vind je deze tips nuttig en heb je al slimme manieren ontdekt om web-apps te gebruiken, zoals de apps die in dit artikel worden genoemd. Vergeet niet dat experimenteren altijd een goed idee is. Probeer verschillende tactieken, benaderingen, designs, etcetera. om er zeker van te zijn dat je deze web-apps gebruikt op een manier die jouw bedrijf het meest ten goede komt.

Voorraadoptimalisatie in 3 stappen

Voorraadoptimalisatie in 3 stappen