-
Screenshot
-
Omschrijving
Adverteer jij via Facebook of Instagram?
Dan is de Facebook Conversions API koppeling een must-have voor jou!
Wat is de Conversions API van Facebook?
De Conversions API is een Facebook Business-hulpmiddel waarmee je belangrijke webgebeurtenissen en offline gebeurtenissen of klantacties rechtstreeks vanaf je server met de servers van Facebook kunt delen. De Conversions API werkt samen met je Facebook-pixel om de prestaties en de meting van je Facebook-advertentiecampagnes te verbeteren.
Waarom deze Lightspeed app?
Apple heeft wijzigingen voor iOS 14 doorgevoerd die van invloed zijn op hoe Facebook conversiegebeurtenissen ontvangt en verwerkt van tools zoals de Facebook-pixel. Bedrijven die adverteren voor mobiele apps en bedrijven die webconversiegebeurtenissen optimaliseren, targeten en hierover rapporteren via Facebook bedrijfstools, worden hierdoor beïnvloed.
Met de Facebook-functie voor verzamelmeting van gebeurtenissen, in combinatie met deze app, kunnen webgebeurtenissen van iOS 14-apparaten worden gemeten. Installeer deze app dus om ervoor te zorgen dat je advertenties kunt blijven weergeven en de prestaties van je campagnes kunt blijven meten.
Wat doet de app?
Het belangrijke verschil is dat Conversions API werkt vanuit de server in plaats van een browser. Hierdoor ben je niet meer afhankelijk van cookies. Hierdoor kun je conversie-events versturen naar Facebook waar iOS 14 en/of adblockers geen invloed op hebben.
Je kunt de Conversions API app in combinatie met deze app gebruiken voor het volgende:
-
Klantacties op meerdere manieren meten. Je kunt bijvoorbeeld vertraagde waarden, gebruikersscores of leadscores delen en deze gebruiken voor optimalisatie in andere Facebook bedrijfstools. Dit geeft je meer inzicht in het volledige traject van je klant.
-
De nauwkeurigheid verbeteren van gegevens die worden verstuurd voor targeting, meting en optimalisatie wanneer deze worden gebruikt in aanvulling op de pixel.
-
Door jou gedeelde gegevens beheren. De Conversions API is bedoeld om je meer controle te bieden over de gegevens die je deelt en wanneer je ze deelt (als deze afzonderlijk van de pixel is geïmplementeerd).
De app is dus een musthave als je adverteert via Facebook en/of Instagram.
Minimale kosten, maximale effort. Een DMWS app verdient zich altijd gemakkelijk terug.