Er wordt nog weinig nagedacht over duurzaamheid wanneer het gaat om (online) kleding kopen. Amsterdam, 18 januari 2024 – Meer dan de helft van de consumenten (57%) kijkt niet naar...
Vind meer nieuws
Data en inzichten
Telefonisch reserveren blijft populair ondanks opkomst digitale reserveringstools Amsterdam, 18 december 2023 – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen...
Amsterdam, 7 november 2023 – Bijna driekwart (70%) van de Nederlandse consumenten voelt zich misleid als de hoeveelheid en kwaliteit van producten in de winkel vermindert, en de prijs hetzelfde...
Amsterdam, 13 oktober 2023 – Meer dan twee derde (69%) van de Nederlandse consumenten merkt dat de gerechten in restaurants kleiner zijn geworden, maar wel voor dezelfde prijs worden aangeboden...
Twintig procent stelt betalen van rekening zo lang mogelijk uit Amsterdam, 25 augustus 2023 – De komst van ‘buy now pay later’ (BNPL) heeft het koopgedrag van consumenten flink veranderd....
Slimme technologie blijkt belangrijk reddingsmiddel voor horecaondernemers om huidige uitdagingen het hoofd te bieden. Amsterdam, 31 januari 2023 – Prijsstijgingen hebben zowel de horecasector als het consumptiegedrag van Nederlandse consumenten...
Inflatie bemoeilijkt aanschaf duurzame cadeaus Amsterdam, 13 december 2022 – Bijna driekwart (71%) van de Nederlandse consumenten is van plan dit jaar niet minder uit te geven aan cadeaus voor...
Elf procent vermijdt kortingsacties opzettelijk AMSTERDAM, 24 november 2022 – Bijna twee op de vijf Nederlandse consumenten (37%) wacht op populaire shopdagen zoals Black Friday en Cyber Monday met het...
Amsterdam, 31 mei 2022 – Drie op de vijf van de Nederlandse retailers is van plan om in 2022 meer te investeren in e-Commerce technologie om hun bedrijf te laten...
Amsterdam, 10 mei 2022 – Maar liefst 70 procent van de Nederlandse winkeliers merkt dat consumenten vandaag meer geld uitgeven dan voor de corona pandemie. De gevolgen van de alsmaar...
Amsterdam, 11 maart 2022 – Uit een onderzoek van Lightspeed (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD), het complete ondernemersplatform waarmee ondernemers hun bedrijf kunnen vereenvoudigen, opschalen en uitzonderlijke gastervaringen bieden, blijkt dat een...
Amsterdam, 12 januari — Ondanks een uitdagend jaar met restricties, lockdowns en aanhoudende beperkingen, steeg het bruto transactievolume van Nederlandse horeca- en retail-ondernemers in 2021 met 43.83 procent ten opzichte...
Amsterdam, 14 oktober — 44% van de Nederlandse horeca werkt met minder personeel dan ze eigenlijk nodig hebben. Dit komt naar voren in een wereldwijd onderzoek van Lightspeed. Lightspeed (NYSE:...