Amsterdam, 2 augustus 2024 – Net meer dan helft (51%) van de Nederlanders bezoekt wel eens alleen een restaurant om te lunchen of te dineren. De andere helft (49%) doet...
Vind meer nieuws
Data en inzichten
Bijna de helft vindt dat kleding en producten een tweede leven verdienen Amsterdam, 15 juli 2024 – 21 procent van de consumenten koopt liever geen tweedehands kleding of producten vanwege hygiëneoverwegingen....
18 procent vindt de cadeaubon ouderwets Amsterdam – Zestig procent van de consumenten beschouwt een cadeaubon nog steeds als het perfecte geschenk vanwege de vrijheid die het de ontvanger biedt...
Er wordt nog weinig nagedacht over duurzaamheid wanneer het gaat om (online) kleding kopen. Amsterdam, 18 januari 2024 – Meer dan de helft van de consumenten (57%) kijkt niet naar...
Telefonisch reserveren blijft populair ondanks opkomst digitale reserveringstools Amsterdam, 18 december 2023 – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen...
Amsterdam, 7 november 2023 – Bijna driekwart (70%) van de Nederlandse consumenten voelt zich misleid als de hoeveelheid en kwaliteit van producten in de winkel vermindert, en de prijs hetzelfde...
Amsterdam, 13 oktober 2023 – Meer dan twee derde (69%) van de Nederlandse consumenten merkt dat de gerechten in restaurants kleiner zijn geworden, maar wel voor dezelfde prijs worden aangeboden...
Twintig procent stelt betalen van rekening zo lang mogelijk uit Amsterdam, 25 augustus 2023 – De komst van ‘buy now pay later’ (BNPL) heeft het koopgedrag van consumenten flink veranderd....
Slimme technologie blijkt belangrijk reddingsmiddel voor horecaondernemers om huidige uitdagingen het hoofd te bieden. Amsterdam, 31 januari 2023 – Prijsstijgingen hebben zowel de horecasector als het consumptiegedrag van Nederlandse consumenten...
Inflatie bemoeilijkt aanschaf duurzame cadeaus Amsterdam, 13 december 2022 – Bijna driekwart (71%) van de Nederlandse consumenten is van plan dit jaar niet minder uit te geven aan cadeaus voor...
Elf procent vermijdt kortingsacties opzettelijk AMSTERDAM, 24 november 2022 – Bijna twee op de vijf Nederlandse consumenten (37%) wacht op populaire shopdagen zoals Black Friday en Cyber Monday met het...
Amsterdam, 31 mei 2022 – Drie op de vijf van de Nederlandse retailers is van plan om in 2022 meer te investeren in e-Commerce technologie om hun bedrijf te laten...
Amsterdam, 10 mei 2022 – Maar liefst 70 procent van de Nederlandse winkeliers merkt dat consumenten vandaag meer geld uitgeven dan voor de corona pandemie. De gevolgen van de alsmaar...