Je klant is al omnishopper
Heb jij al omnichannel?










Wat is omnichannel?

Omnichannel integreert naadloos je fysieke winkel met je webshop. Dankzij één centraal beheer kan je als winkelier op een efficiënte manier alle mogelijke barrières wegnemen voor je klanten en hen een consistente beleving bezorgen. Je klanten kopen op die manier via verschillende kanalen en apparaten, waar en wanneer ze willen.

Met een omnichannel oplossing kunnen winkeliers meer klanten bereiken, een beter antwoord bieden op hun koopgedrag en bovendien meer omzet genereren!

Helpt jou:

  • Alles centraal en efficiëntie te managen
  • In één oogopslag inzicht te geven op verkoopcijfers en rapporten
  • Bereik te vergoten en internationaal te verkopen
  • Unieke content te creëeren, waardoor je nieuwe en bestaande klanten aan je bindt
  • Een consistente merkbeleving via verschillende kanalen

Jouw klanten:

  • Halen voordeel uit deze nieuwe manier van winkelen.
  • Vinden jouw winkel en de producten die ze zoeken
  • Krijgen een band met jouw winkel en merk
  • Kiezen zelf wanneer en waar ze willen winkelen
  • Weten straks alles over jouw merk en producten


Waarom omnichannel?

Dankzij ons omnichannel platform hoef je niet langer verschillende systemen te beheren voor je winkel en je webshop, maar gebeurt alles vanuit één plek.

Een groot aanbod van volledig aanpasbare templates en uitgebreidevolledige marketingtools in ons eCommerce platform.
Meer informatie

eCommerce

Voorraad-, leveranciers- en klantenbeheer zijn het hart van ‘s werelds beste kassasysteem.
Meer informatie

Retail

Een naadloze integratie tussen ons retail kassasysteem en het eCommerce platform biedt een flexibele en consistente koopervaring voor klanten.

Omnichannel


Omnichannel, ook voor jou?

Ik heb nog geen online winkel

Je bent een winkelier met een fysieke winkel.
Jouw grootste uitdaging: Je bereik is beperkt tot mensen die je winkel kunnen bezoeken en je bent alleen geopend binnen de normale openingsuren.

Ik verkoop via meerdere losse kanalen

Je bent een winkelier met een fysieke winkel die ook online producten aanbiedt via andere kanalen.
Jouw grootste uitdaging: Je verliest tijd door dubbel werk te doen, maakt een grotere kans op fouten en mist bovendien een centraal overzicht van je klanten, inventaris en verkoopcijfers.

Mijn kassasysteem en webshop zijn niet in sync

Je bent een retailer met een POS kassasysteem en webshop die niet of slecht met elkaar communiceren.
Jouw grootste uitdaging: Jouw bedrijf is gevoelig voor menselijke fouten, je hebt dubbel werk en je mist zicht op je klanten, voorraad en verkoopcijfers.


Hoe kan je voordeel halen uit omnichannel?

`

Bespaar tijd in je voorraadbeheer

Een centraal voorraadbeheer helpt je om steeds een actueel zicht te hebben op je voorraad, ongeacht het kanaal waar je producten verkocht worden. Je voorraad wordt automatisch bijgehouden, waar je ook verkoopt. Zo weet je zeker wat je nog in stock hebt en kun je niet verkopen wat je niet hebt.

Meer zichtbaarheid

Je moet je klanten op de juiste manier bereiken. Dat kan door een webshop toe te voegen aan je fysieke winkel, of door jouw online winkel te ondersteunen met een pop-up store. Verruim bovendien je bereik naar alle hoeken van de wereld en vergroot je community met onze ingebouwde SEO-tools.

icon_resto

Maak beslissingen op basis van feiten

Beknopte en duidelijke rapporten geven je een begrijpbaar overzicht over je volledige business. Deze gegevens zorgen ervoor dat je de juiste beslissing kan maken en op die manier ook tijd kan besparen. Je kan je volledige voorraad, verkoopcijfers en klantengegevens vanop één plaats raadplegen en analyseren. Ongeacht of het gaat over online of fysieke verkoop.

Bouw een sterk merk

Gecentraliseerde klantengegevens zoals aankoopgeschiedenis, inhoud van het online verkoopsmandje of aankoopgedrag zorgen ervoor dat je marketingcampagnes kan personaliseren en optimaliseren. Door opvallende, uniforme en consistente boodschappen te sturen op al je verkoopkanalen kan je een sterk merk ontwikkelen en versterk je de band met je klanten.

Werk aan je klantenbinding

Je klanten zijn overal en op elk moment. Je vindt hen de ene moment in je fysieke winkel, de andere moment in je webshop. Door overal met je merk of producten aanwezig te zijn, versterk je de band met je klant die kan kiezen waar en wanneer hij een aankoop doet.

24/7

Verkoop meer

Als je gebonden bent aan de standaard openingsuren van je winkel, mis je heel wat kansen. Je fysieke winkel uitbreiden met een webshop geeft je de mogelijkheden om 24/7 je klanten te bedienen en op die manier meer geld te verdienen, zelfs wanneer je slaapt!


Klantengedrag in één oogopslag

90% van de consumenten doet onderzoek online voor ze iets kopen
80% van de consumenten checkt prijzen online
60% van de smartphone gebruikers checkt producten online wanneer ze in de winkel staan
82% van de smartphone gebruikers raadpleegt hun smartphone voordat ze een aankoop doen in de winkel
45% van de smartphone gebruikers maakt maandelijks een mobiele aankoop
33% van de smartphone-gebruikers verandert van gedachte en kiest een ander merk vanwege verkregen informatie via hun telefoon
25% van de smartphone gebruikers gaat eerst winkelen en koopt daarna online
Omnichannel of multi-channel?

Omnichannel of multi-channel?

Multi-channel verwijst naar het verkopen via verschillende kanalen. Deze aanpak staat los van de integratie van het beheer van de webshop, mobiele en fysieke winkel. Het biedt bovendien geen consistente koopervaring naar klanten.

Omnichannel is alles in één beweging. Het integreert alle verkoopkanalen. Met deze aanpak kunnen winkeliers op een heel eenvoudige manier alle aspecten van hun zaak beheren. Bovendien zetten ze op deze manier een sterke merkherkenning neer en bouwen ze een hechte relatie op met hun klanten.

De mogelijkheden voor succes door het gebruik van een omnichannel aanpak is heel wat groter dan de som van alle kanalen samen.

Start jouw gratis demo

Bekijk een omnichannel retailer in actie!

Hoor wat Dian te zeggen heeft over Lightspeed's omnichannel oplossing.

Play

Kledingwinkel Maha - Amsterdam