De Huismeesters - powered by Lightspeed since 2018

De Huismeesters

De economische crisis had als gevolg dat bedrijfspanden niet langer werden aangestuurd door één bedrijf. Martijn Vreeman en Maarten Gouman zagen mogelijkheden en openden in 2015 “De Huismeesters”: een bruisende ontmoetingsplek in kantoorpanden met een receptie en een espressobar vol lekkers.
Inmiddels hebben ze 10 locaties en is hun directieteam aangevuld door Pauline Tempelman. Hun ambitie is de hoeveelheid locaties te verdubbelen. Martijn en Pauline vertellen hoe ze blijven inzetten op groei zonder de familiaire vibe te verliezen

Type onderneming

Multi-locatie restaurant

Producten

Lightspeed Restaurant

Locaties

Amsterdam
Utrecht

Werknemers als hoogste prioriteit

Voor De Huismeesters zijn hun medewerkers heel belangrijk, en dat moet zo blijven, of ze nu naar 15, 18 of 21 locaties groeien. Martijn: “Eén van van onze successen is dat het gelukt is om naar 10 locaties te groeien met werknemers die doorgroeimogelijkheden krijgen en zich gezien voelen.” Om dat te kunnen blijven doen zijn ze op tijd gaan professionaliseren en investeren in systemen zoals die van Lightspeed. “Alleen dan heb je als organisatie de luxe dat dingen kloppen. Dan kun je bezig zijn met ‘hey, hoe gaat het met jou’ in plaats van ‘hey, je hebt de kassa niet goed afgeslagen’.

CTRL+C CTRL+V voor iedere locatie

De Huismeesters had niet alleen een systeem nodig waarmee ze eenvoudig medewerkers konden trainen en wat gebruiksvriendelijk is, maar wat hen daarnaast de mogelijkheid bood om snel nieuwe locaties te openen en het overzicht te bewaren over hun multi-locatie onderneming. Na een tijdje gewerkt te hebben met een goedkoop kassasysteem en allerlei systemen te hebben uitgeprobeerd stapten ze in 2018 over naar Lightspeed. Pauline: “Het was de investering waard, omdat we de kassa nu gemakkelijk kunnen kopiëren als we een nieuwe locatie openen. Dat scheelt tijd en dus geld. We willen ook dat onze medewerkers op verschillende locaties kunnen werken en dat is nu heel toegankelijk omdat de kassasystemen overal hetzelfde werken. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.

Groeien zonder stress met behulp van rapporten

Martijn is blij dat ze met zoveel rust hun onderneming kunnen runnen: “Vaak heeft de horeca een enorme last-minute druk waardoor er enorm veel aandacht gaat naar dingen die fout gaan. Ik ben blij dat we daar uit zijn gebleven”. In de plaats daarvan kijkt De Huismeesters liever vooruit. Bij het stellen van de doelen voor de komende maanden komt het overzicht van de omzetten, de gemiddelden en de verschillen tussen locaties uit de rapporten-functie van Lightspeed goed van pas. Het eerstvolgende doel? In september 2021 willen ze 300% meer omzet draaien ten opzichte van januari in datzelfde jaar, om zo weer nieuwe locaties te kunnen openen. Aan ambitie geen gebrek!

"Het fijne van Lightspeed is dat we één kassa op een bepaalde manier hebben ingericht met producten en kleuren die we altijd kunnen kopiëren naar een nieuwe locatie, zodat we daar direct een fijne, goede kassa hebben staan waarvan we weten dat het werkt."

Het kassasysteem dat met je meedenkt

Ontdek wat Lightspeed voor jou kan betekenen.