Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Horeca

3 tips om je gasten een betere hotelervaring te geven

3 tips om je gasten een betere hotelervaring te geven

De hotelsector heeft het afgelopen decennium meerdere make-overs ondergaan. De dagen dat je nog gewoon een HD-televisie en een minibar in een hotelkamer kon zetten, zijn voorbij. Gasten verwachten dat je ze in de watten legt en dat overal voor wordt gezorgd. Ook technologie heeft de verwachtingen van de moderne gast veranderd. De gast wil direct tevredengesteld worden en heeft graag een gevoel van controle – technologie kan daarbij helpen.

Uit een onderzoek van Deloitte, Travel and Hospitality Industry Outlook, blijkt dat technologieën, zoals apparaten die zijn aangesloten op het Internet of Things en Near Field Communication (NFC), steeds gewoner worden. Ze zorgen voor meer efficiëntie en helpen je om gasten een goede service te verlenen.

We hebben drie manieren op een rij gezet waarmee je je gasten een betere ervaring kunt geven:

Hotelgasten een onvergetelijke service verlenen?

Gebruik een hotel kassasoftware waarmee je de de hoogste kwaliteit service in je restaurant en bar kunt bieden - shift na shift .

3 tips om je gasten een betere hotelervaring te geven

1. Maak een unieke wifi-landingspagina

High-speed wifi is voor Nederlanders het belangrijkste criterium bij het boeken van een accommodatie. Een unieke wifi-landingspagina kan daarom een belangrijke rol spelen bij het aanbieden van een goede gastervaring. Het is vaak een van de eerste interactiemomenten, want het wifi-wachtwoord is immers een van de eerste dingen waar gasten naar vragen.  

Maak dat contactpunt zo functioneel mogelijk. Je wifi-landingspagina kan bijvoorbeeld relevante inhoud aan je hotelgasten laten zien. Breng op basis van de duur van het verblijf speciale restaurantpromoties, activiteiten en loyaliteitspromoties onder de aandacht. Je kunt ze zelfs de mogelijkheid geven om een recensie achter te laten op populaire review platforms. Een goede eerste indruk via je wifi-landingspagina kan die reviews al een boost geven.  

 

2. Maak transacties simpel

Mobiele betalingen zijn enorm in populariteit gestegen. Een studie van Reuters laat zien dat de wereldwijde omzet die wordt gegenereerd door mobiele kassasystemen tegen 2021 naar verwachting bijna $ 50 miljard zal zijn, vergeleken met $ 6,6 miljard in 2016. Hoewel deze verwachting door COVID-19 naar alle waarschijnlijkheid bijgesteld moet worden, is het duidelijk dat gasten massaal overstappen naar cashless betalingen, en dankzij smartphone-wallets ook naar kaartloze betalingen.

Als je betalen makkelijk wil maken voor je hotelgasten, overweeg dan om gebruik te maken van een kassasysteem dat verschillende soorten betalingen kan verwerken, van smartphone-wallets tot pinpassen en creditcards. Van de bedrijven die een mobiel kassasysteem gebruiken, merkt 80 % dat dit de omzet verhoogt. Houd daar dus rekening mee als je betalingssystemen voor jouw hotel kiest.

 

3. Verbeter de ervaring met technische integraties

Er is een overvloed aan innovatie gadgets die je hotel of hotelrestaurant kan gebruiken om de ervaring van je gasten te verbeteren. Om te beginnen kun je veelgebruikte apparaten, zoals tablets of laptops, tegen een kleine vergoeding verhuren of zelfs gratis aanbieden op de kamers. Veel gasten vinden het namelijk niet prettig om met hun eigen dure apparaten te reizen. Zorg ervoor dat ze via deze devices makkelijk hun roomservice kunnen bestellen of een reservering maken voor het restaurant. 

Met smartphone-integraties kun je je hotel moderniseren. Neem bijvoorbeeld SPG Keyless, waarmee gasten kunnen inchecken en hun kamers kunnen openmaken met hun smartphone. Gasten hoeven zich geen zorgen meer te maken dat ze hun keycard vergeten. Ze kunnen gewoon hun kamerdeur openmaken met een apparaat dat ze altijd bij zich hebben.

Lightspeed restaurant

Met Lightspeed Restaurant maak je het verblijf van je hotelgasten extra comfortabel. Synchroniseer het kassasysteem met jouw Property Management System (PMS), zodat gasten hun restaurantbestellingen of roomservice eenvoudig op hun kamernummer kunnen laten zetten. Aan het einde van het verblijf hoeven ze maar één rekening te betalen, in plaats van elke bestelling apart af te rekenen. 

Maak je al gebruik van het Lightspeed Restaurant kassasysteem? Dan kun je deze naadloos integreren met onze behulpzame partners, zoals Tenzo. Tenzo helpt bij het uitbreiden van de rapportage mogelijkheden door social media data en werknemers- en voorraadsystemen met elkaar te verbinden. Ze gebruiken de data om AI verkoopprognoses te maken, wat resulteert in gemiddeld 10% verlaging van de arbeidskosten en een toename van 18% op de bruto omzet. Bekijk al je gegevens op één plek, en neem eenvoudig real time beslissingen met behulp van de mobiele app. Wil je meer weten over Tenzo? Vraag een demo aan. 

 

Zet de gastervaring op nummer één!

In hotels is het creëren van gedenkwaardige gastervaringen essentieel voor succes. Het opbouwen van een verbonden, naadloze gastervaring levert je etablissement lovende kritieken, bekendheid en terugkerende gasten op. Als je uitstekende service van goed opgeleid personeel combineert met de nieuwste technologieën en accommodaties, kun je hotelgasten een unieke ervaring bieden. 

Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.

Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.

Meer van dit onderwerp: Management