Lightspeed kondigt Omnichannel Loyalty aan: Maak in 2020 van iedere klant een vaste klant

Lightspeed kondigt Omnichannel Loyalty aan: Maak in 2020 van iedere klant een vaste klant

Bij Lightspeed begrijpen we het belang van het belonen van je klanten: het motiveert mensen om vaker bij je langs te komen en vormt zo een belangrijke hoeksteen in het opbouwen van een langdurige klantrelatie. 

Afgelopen april lanceerden we Lightspeed Loyalty: een direct te integreren, op de klant gefocust loyalty platform. Vanaf januari 2020 zal het nieuwe Omnichannel Loyalty platform het mogelijk maken voor retailers om de online en in store-ervaring met elkaar te verbinden, zodat klanten zich gemakkelijk tussen de twee kunnen bewegen.

Wat is er nieuw in Omnichannel Loyalty?

Retailers kunnen er nu voor zorgen dat hun klanten terug blijven komen, dankzij:

  • Gerichte marketing promo’s: Bepaal of je promo’s wilt sturen naar degenen die online, in de winkel, of op beide platformen hebben gekocht.
  • Het belonen van loyaliteit: Ontdek wie je meest loyale klanten zijn, en target ze met persoonlijke aanbiedingen.
  • Het verbinden van de online en offline ervaring: Het maakt niet uit waar mensen hun aankopen doen of op welk platform ze zich hebben aangemeld voor het loyalty programma, ze kunnen zowel online als in de winkel punten sparen én inwisselen. Retailers beheren hun volledige loyalty programma vanaf één overzichtelijk dashboard.

Haal meer uit je onderneming, met behulp van Omnichannel Loyalty

Loyal Tee, een t-shirt boetiek in Clio, Michigan (VS) was een van de eerste winkels die de kracht van Omnichannel Loyalty mocht ervaren. “Het was een gamechanger voor ons,” deelde Tori, de oprichter van Loyal Tee, mee. Een gamechanger met zodanig veel impact, dat ze volgende maand met hun winkel verhuizen naar een locatie die tweeënhalf keer groter is dan hun huidige winkel.

Omnichannel Loyalty-1

 

Klanten sparen hun punten op om gratis producten te verdienen: ze komen de winkel binnen, en kopen uiteindelijk meer dan ze van plan waren, omdat ze dan hun loyalty beloning krijgen. 

– Tori, Loyal Tee

Volgens Tori zijn het slimme retail tools zoals Lightspeed die het midden- en kleinbedrijf een kans geven om op te boksen tegen retail-reuzen als Amazon en Target.

Hoe ziet Omnichannel Loyalty eruit?

Boven de totale bestelling op de eCom checkout-pagina vind je een nieuw loyalty gedeelte. Hier wordt aan bezoekers gevraagd om zich te registreren of in te loggen op hun account, om zo punten te verzamelen of meer te leren over loyalty.

Omnichannel Loyalty-2

Er is een nieuw Beloningen-tabblad toegevoegd aan ieder klantaccount, waardoor bezoekers een overzicht krijgen van hoeveel punten ze hebben, en hoeveel ze nog moeten sparen tot ze hun volgende beloning krijgen.

Omnichannel Loyalty-3

Deze uitbreiding van ons loyalty programma is een nieuw stukje in de Lightspeed-puzzel, wat retailers voorziet in de juiste tools om meer klanten te betrekken, te belonen en te behouden.

Lightspeed Omnichannel Loyalty zal vanaf januari verkrijgbaar zijn in Nederland.