Tony’s Chocolonely - powered by Lightspeed since 2018

Tony's Chocolonely

Op precies dezelfde plek als waar 200 jaar geleden de schepen binnen voeren met nieuwe ladingen cacao uit net ontdekte werelden, vind je nu de winkel van Tony’s Chocolonely. Bekend van hun ‘expres oneerlijk verdeelde’ chocoladerepen in alle soorten smaken proberen ze iedere dag weer een positieve impact te maken op het productieproces.

Tony's Chocolonely

Type onderneming

Anders

Producten

Lightspeed Retail

Locatie

Amsterdam

Chocola met een boodschap

Tony’s Chocolonely is ontstaan vanuit een maatschappelijk oogpunt. Toen de oprichter erachter kwam dat er nog veel (kinder)slavenhandel voorkwam in de productie van cacao, besloot hij om zijn eigen reep te maken en deze 100% slaafvrij te produceren. 15 jaar later staat het merk als een huis, maar is het doel nog steeds maatschappelijk: ze proberen ook andere grote namen in de voedselindustrie bewust te laten nadenken over de oorsprong van hun producten.

Tony’s Chocoladefabriek

Naast dat het als doel heeft een einde te maken aan slavernij, heeft het verhaal van Tony’s Chocolonely een grote positieve invloed gehad op hun naamsbekendheid. Omdat er online al zoveel over hun te vinden is, en de repen daar ook te verkrijgen zijn, wordt er in de winkel extra gefocust op de klantervaring. Als je eenmaal door het minuscule blauwe deurtje ben gekropen en in de kleurrijke winkel staat, heb je als bezoeker de mogelijkheid om je eigen reep - inclusief wikkel - te ontwerpen en 40 minuten later mee naar huis te nemen.

Constante groei

De drukte in de winkel, die verdubbelt rond feestdagen als Sinterklaas en Kerst, maakt het noodzakelijk om snel en flexibel te kunnen werken. Om iedereen - zowel de mensen in de rij als de op de vloer - optimaal te helpen, gebruiken ze Lightspeed. De flexibiliteit zorgt ervoor dat ze snel extra iPads in kunnen zetten en zo de drukte beter aankunnen, terwijl de persoonlijke begeleiding Tony’s heeft helpen groeien van een onderneming met 10.000 transacties per jaar, naar twee winkels die meer dan 80.000 transacties omzetten.

Het kassasysteem dat met je meedenkt

Ontdek meer Lightspeed klanten

In een indrukwekkend pand aan het Rokin vind je Fashion for Good: het eerste museum ter wereld waar duurzame en innovatieve mode centraal staat. Door...

Wat begon als een pop-up, is ondertussen uitgegroeid tot een fashion concept met 6 succesvolle winkels, 70 verkooppunten én een webshop. Van...

Baskèts staat voor street culture. Met een eigen collectie en samenwerkingen met verschillende A-merken wist oprichter Daan de Greef een uniek...

De Vijzelgracht in centrum Amsterdam is een winkelstraat in opkomst. Dian en Saskia hoefden daarom ook niet lang na te denken over de locatie van hun...

Objet Trouvé is een fashion hotspot voor elegante items en eyecatchers. Via de winkel in Rotterdam, én online webshop verkopen de zussen Floor en...