Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Retail

Vergroot de online zichtbaarheid van retailers

Vergroot de online zichtbaarheid van retailers

Bricks and clicks: het is niet zomaar een loze kreet. Als je je omzet een boost wilt geven is het belangrijk dat je online zichtbaarheid goed is, ook als je voornamelijk via fysieke winkels verkoopt.

In 2017 begon 59% van de customer journeys online, om informatie in te winnen en te vergelijken. Daarvan gaat 60% uiteindelijk naar de winkel om het product te kopen en de overige 40% koopt online. Consumenten die via meerdere kanalen kunnen shoppen geven bovendien meer uit dan shoppers die maar één kanaal tot hun beschikking hebben.

Maar dan moet je wel de aandacht weten te trekken en vast te houden.

In dit artikel laten we je zien hoe je online zichtbaarheid van je onderneming een succes wordt met de volgende tools:

Gebruik Google Mijn Bedrijf voor meer online zichtbaarheid

Vraag je je af hoe je ervoor kunt zorgen dat je bedrijf wordt gevonden met Google? Google Mijn Bedrijf (GMB) is het antwoord.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf, ook wel bekend als Google My Business, is een gratis, gebruiksvriendelijke tool waarmee bedrijven en organisaties hun online presence kunnen beheren voor alle onderdelen van Google, inclusief Zoeken en Maps. Je bewerkt en verifieert je bedrijfsinformatie, zodat klanten je makkelijker kunnen vinden en het verhaal achter je bedrijf kunnen lezen.

88% van de mensen die online zoeken naar bedrijven in de buurt, bellen of bezoeken dat bedrijf binnen 24 uur. Bovendien leiden zoekopdrachten naar lokale bedrijven voor 88% van de mensen tot een aankoop. GMB is het beste platform om te zorgen dat je winkel door meer lokale klanten online wordt gevonden en om kijkers te veranderen in kopers.

Hier kun je je GMB-profiel opzetten. Daarbij heb je alleen maar de volgende informatie nodig:

  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Domein (de URL van je website)
  • Soort bedrijf (kleding, woonaccessoires, sportartikelen enz.)
  • Telefoonnummer

Waarom is Google Mijn Bedrijf belangrijk?

Volgens Think with Google resulteert 18% van de zoekopdrachten op een mobiele telefoon naar lokale bedrijven, binnen een dag in een aankoop. Stel je eens voor dat je winkel het eerste resultaat is dat wordt weergegeven in 18% van de 5,6 miljard dagelijkse zoekopdrachten via Google. Dan wordt er heel veel zoekverkeer naar je winkel geleid, en dat zijn een heleboel potentiële klanten.

Met een GMB-profiel wordt je bedrijf hoger in de resultaten van lokale zoekopdrachten weergegeven en heb je meteen een mooie verzamelplaats voor reviews van klanten. Volg deze richtlijnen voor meer verkeer naar je website.

Tips voor Google Mijn Bedrijf

  1. Vul je profiel helemaal in
  2. Gebruik zoektermen in de beschrijving van je bedrijf
  3. Kies een specifieke bedrijfscategorie

1. Vul je profiel helemaal in

Zorg voor een sterke beschrijving, vermeld je contactgegevens (zoals je website, e-mailadres en telefoonnummer), laat je producten zien en geef antwoord op eventuele vragen.

Onthoud dat mensen die zoeken naar lokale bedrijven vooral op zoek zijn naar informatie. Gebruik je GMB-profiel om ze snel een antwoord te geven op hun vragen en vergroot zo de kans dat ze je website bezoeken, je producten bekijken, je winkel bellen en iets bij je kopen.

2. Gebruik zoektermen in de beschrijving van je bedrijf

In je GMB-profiel heb je 750 tekens om je bedrijf te beschrijven, maar alleen de eerste 250 tekens zijn zichtbaar; de rest wordt afgebroken door het Google-kennisvenster, het informatieblok over je bedrijf. Denk dus goed na over je beschrijving. Zet de belangrijkste informatie (zoektermen specifiek voor je bedrijf en de gemeente waarin je je bevindt) vooraan in je beschrijving om te zorgen dat mensen deze gegevens zien

Google controleert of beschrijvingen niet storend of misleidend zijn. Het is slim hun richtlijnen te volgen.

3. Kies een specifieke bedrijfscategorie

Bij het kiezen van een bedrijfscategorie voor je GMB-profiel kun je kiezen voor algemene termen als “winkel”, of specifieker worden met bijvoorbeeld “winkel voor autostereoapparatuur”.

De meeste bedrijven kiezen intuïtief voor algemene termen, omdat ze denken dat ze daardoor in meer zoekresultaten verschijnen. Het is echter slimmer een specifieke categorie te kiezen: je hebt dan minder concurrentie en meer kans dat je wordt weergegeven in relevante zoekopdrachten.

Zie het zo: als iemand op Google naar “winkel” zoekt, wil diegene misschien iets kopen, maar het kan ook zijn dat hij op zoek is naar nieuws over de retailsector of iets heel anders. “Winkel” is zo’n brede term dat het moeilijk is om te weten of diegene geïnteresseerd is in jouw specifieke producten.

Als iemand daarentegen zoekt naar “winkel met autostereoapparatuur” weet je precies wat hij of zij zoekt en dat je dat kunt aanbieden.

Kies een specifieke bedrijfscategorie om te zorgen dat je winkel wordt gevonden door de juiste mensen — de mensen die iets bij je willen kopen. In deze blog van Frank Watching vind je meer tips over het optimaliseren van je GMB-profiel.

 

Gebruik influencer marketing voor meer online zichtbaarheid

Een gedegen influencer marketing bevordert de geloofwaardigheid van je bedrijf, helpt je een gericht publiek te bereiken en geeft je omzet een boost. Bedrijven verdienen gemiddeld $6,50 voor elke dollar die ze besteden aan influencer marketing.

70% van de tieners vertrouwt eerder op influencers dan op de ‘traditionele’ beroemdheden en 40% van de millennials gelooft dat hun favoriete influencer ze beter begrijpt dan hun vrienden.

Voor een goede influencer marketing hoef je niet per se samen te werken met beroemde influencers. Vaak zijn micro-influencers een betere keuze: ze worden meer vertrouwd door hun volgers en zijn bovendien vaak ook nog eens betaalbaarder. Denk bijvoorbeeld aan lokale bloggers, Instagram- en YouTube-influencers, of andere bekende personen in jouw sector.

Micro-influencers hebben meestal een niche en zijn lokaal bekend. Daardoor hebben ze een heel specifiek publiek opgebouwd.

Voorbeeld Instagram V de V

In dit voorbeeld werkte V de V, een retailer uit Montreal met vintage woonartikelen, samen met blogger en influencer Audrey Rivet, ook afkomstig uit Montreal en bekend om haar kledingstijl met een vintage tintje. V de V koos voor Audrey omdat haar volgers hun doelgroep zijn.

Opmerking: Heb je geen idee wat een “micro-influencer” is? Lees alles over micro- en macro-influencers, het verschil tussen die twee en met welke influencers je moet samenwerken in ons diepgaande blogartikel over influencer marketing.

Tips voor influencer marketing

  1. Doe onderzoek
  2. Maak een gepersonaliseerde pitch
  3. Koester organische vermeldingen op social media

1. Doe onderzoek

Je hoeft niet alle social media af te speuren, je kunt ook gebruikmaken van tools als Join om influencers te vinden met een publiek dat overeenkomt met de doelgroep van je bedrijf.

2. Maak een gepersonaliseerde pitch

De manier waarop je influencers benadert is een belangrijk onderdeel van het geheel. Als je een potentiële samenwerking met een influencer gaat pitchen heb je twee opties: massabenadering of een persoonlijke aanpak.

Massabenadering

Bij deze aanpak stuur je een algemene e-mail naar een groot aantal potentiële influencers en besteed je weinig tot geen tijd aan het personaliseren van je bericht.

Het idee hierachter is dat je meer influencers bereikt en daarmee uiteindelijk door meer klanten online wordt gevonden. Het probleem is dat deze aanpak vaak nogal spammy overkomt.

De persoonlijke aanpak

Bij de persoonlijke aanpak ga je voor een “gerichte” benadering en stuur je persoonlijke e-mails naar een klein aantal influencers die echt bij je passen. Leg uit waarom je denkt dat een samenwerking een goed idee is en gebruik per influencer een pitch die specifiek op hem of haar is afgestemd. Maak je e-mail persoonlijk en relevant. Het idee achter deze aanpak is dat je een verpletterende eerste indruk maakt en een goede werkrelatie opbouwt. Per slot van rekening wil je die specifieke influencers overhalen om ambassadeur van je merk te worden.

Wij raden je aan de persoonlijke aanpak te gebruiken. Als het op samenwerking met influencers aankomt, gaat kwaliteit boven kwantiteit.

3. Koester organische vermeldingen op social media

Vermeld iemand je bedrijf in zijn of haar berichten op social media? Deel die berichten dan op je eigen account en tag degene van wie de berichten afkomstig zijn. Zie je potentie voor een samenwerking, vraag dan of hij of zij met je wil meewerken aan een betaalde reclamecampagne.

Op het derde tabblad van je profielpagina kun je precies zien welke gebruikers je winkel vermelden of taggen in hun Instagram-berichten.

Blond Amsterdam voorbeeld

In dit voorbeeld zien we Lightspeed klant Blond Amsterdam, een retailer die hun populaire kleurrijke illustraties drukt op servies, t-shirts, bedovertrekken, wenskaarten, schoolspullen en keukenspullen.

Zie je een foto die je op je eigen profiel wilt plaatsen, neem dan contact op met de maker ervan en vraag zijn of haar toestemming. Krijg je groen licht, deel die foto dan!

Houd je organische vermeldingen op social media goed in de gaten en grijp kansen wanneer ze zich voordoen.

 

Gebruik Facebook voor meer online zichtbaarheid

Facebook heeft meer dan 2 miljard maandelijks actieve gebruikers en wordt in 2019 door 6,8 miljoen Nederlanders dagelijks gebruikt dagelijks gebruikt. Het is een van de meest gebruikte social media platforms en heeft bovendien tal van functies waarmee je je account kunt veranderen in een kleine e-commerce hub.

Je kunt content over je producten delen, links opnemen naar je webshop en je doelgroep actief aanspreken.

Er zijn alleen wel een paar richtlijnen voor het gebruik van organische Facebook marketing.

Tips voor Facebook marketing

  1. Volg de 60/30/10-regel
  2. Zorg dat je profiel is geoptimaliseerd met zoektermen
  3. Stimuleer conversaties in de sectie Opmerkingen
  4. Vergroot je bereik met betaalde Facebook advertenties

1. Volg de 60/30/10-regel

Probeer niet voortdurend je producten te slijten, maar volg de 60/30/10-regel.

Wat is de 60/30/10-regel?

De 60/30/10-regel stelt het volgende:

  • 60% van je posts moet volgers bij je merk betrekken
  • 30% moet gedeelde content zijn (zoals content van influencers en andere gebruikers, tips van insiders en content van andere merken die passen bij jouw bedrijf)
  • 10% moet dienen ter promotie van je producten en services, acties, evenementen enz.

Heb je in een winkel weleens het gevoel gehad dat de verkoper té graag iets wilde verkopen?

Consumenten kunnen datzelfde gevoel hebben bij merken die hun producten te veel op de voorgrond plaatsen op Facebook of een ander platform. Met de 60/30/10-regel zorg je ervoor dat je content interessant is, niet irritant.

In bovenstaand voorbeeld zie je een post van Mendo, een boekenwinkel in Amsterdam waar ze veel speciale exemplaren verkopen. Maar op hun social media accounts zie je niet alleen hun boeken voorbij komen. Ze plaatsen ook content met inspirerende quotes, en foto’s over reizen, architectuur, design en eten. De posts richten zich op mensen die dezelfde onderwerpen interessant vinden, want dan is de kans groot dat zij ook geïnteresseerd zijn in een van de boeken die verkocht worden.

 

2. Social media SEO voor Facebook

De socialmediaprofielen van een merk zijn vaak de eerste resultaten van een zoekopdracht. Het is dus belangrijk dat je niet alleen op je website de juiste zoektermen gebruikt maar ook op je Facebook pagina’s.

Je kunt de SEO (search engine optimization) van je Facebook pagina als volgt verbeteren.

Kies een duidelijke naam

Denk goed na over de naam van je zakelijke Facebook pagina. We raden je aan de indeling [bedrijfsnaam +voornaamste productcategorie] te gebruiken, omdat mensen dan meteen kunnen zien wie je bent en wat je verkoopt.

Gebruik zoektermen op je pagina

De juiste zoektermen zijn essentieel voor de SEO optimalisatie van je Facebook pagina.

Gebruik je al een SEO tool als Ahrefs, dan kun je met hun Site Explorer achterhalen welke zogenaamde longtail keywords, combinaties van drie of meer zoektermen, je bedrijf zou moeten gebruiken.

Gebruik die zoektermen in je:

  • Sectie Info
  • Sectie Beschrijving
  • Kop
  • Onderschriften bij foto’s
  • Opmerkingen
  • Updates

Maar voorkom een overdaad aan zoektermen, ook wel keyword stuffing genoemd! Gebruik zoektermen waarnaar mensen mogelijk zoeken in je beschrijving en in de sectie Info. Door de recente opkomst van zoekadvertenties levert dit je binnenkort mogelijk nog meer resultaat op.

Claim je URL

Wanneer je een zakelijke Facebook-pagina maakt, krijg je automatisch een dynamische URL toegewezen die bestaat uit een schijnbaar willekeurige reeks letters en cijfers.

Door je URL te claimen, kun je de URL van je zakelijke Facebook pagina afstemmen op je bedrijfsnaam. Daardoor wordt het voor mensen een stuk eenvoudiger om je te vinden via zoekmachines als Google maar ook via zoekopdrachten in Facebook.

Oliver peoples eyewear voorbeeld

Hoe kun je je URL claimen?

  • Maak je Facebook pagina aan
  • Voer je gewenste gebruikersnaam in. Kies een korte naam waarin je bedrijfsnaam is verwerkt.

Deze kun je later ook wijzigen:

  • Klik op ‘info’ op je pagina
  • Klik op ‘bewerken’ van de gebruikersnaam
  • Facebook geeft aan als de gebruikersnaam al in gebruik is

3. Stimuleer conversaties in de sectie Opmerkingen

Gesprekken en interactie zijn van groot belang voor het succes van je social media accounts.

Zorg dat een deel van je content erop gericht is mensen te laten reageren. Content met een hoge mate van engagement (reacties, likes, opmerkingen, shares) maakt je toekomstige content beter zichtbaar in de newsfeed van Facebook. Vraag gebruikers naar hun meningen, deel enquêtes en reageer altijd.

4. Vergroot je bereik met Facebook advertenties

Facebook advertenties geven de resultaten van je organische marketing een flinke boost.

Je kunt gepersonaliseerde advertenties maken die passen bij de interesses van je klanten en refereren aan hun eerdere bezoeken aan je website.

Daarbij maak je gebruik van een Facebook pixel, een klein stukje code dat je installeert op je website. De Facebook pixel registreert het gedrag van je sitebezoekers en biedt je de mogelijkheid ze opnieuw te benaderen met carrouseladvertenties en dynamische advertenties voor producten die ze eerder hebben bekeken.

Stel dat je op zoek bent naar een stel oorbellen van Mejuri en dat je helemaal weg bent van deze oorbellen.

Voorbeeld pagina Mejuri

Je koopt ze niet, maar je hebt wél de productpagina bekeken en de omschrijving gelezen. Voordat je het weet, zie je deze carrouseladvertentie in je Facebook newsfeed.

Die gepersonaliseerde advertentie is te danken aan een Facebook pixel. Je kunt die pixels heel eenvoudig maken en installeren, en ze werken echt.

Opmerking: je kunt een Facebook pixel installeren in je Lightspeed eCom-webshop. Meld je aan bij je backoffice, ga naar Instellingen > Webstatistieken > Facebook pixel instellen en plak de ID van je pixel.

Er valt heel veel te leren over Facebook advertenties. Deze handleiding van Disruptive Advertising helpt je op weg.

 

Gebruik Instagram voor meer online zichtbaarheid

Naast Facebook is Instagram een van de beste platforms voor e-commerce: 70% van de shoppers gebruikt Instagram om nieuwe producten te ontdekken. En dankzij Shopping Posts en stories kunnen klanten de getagde producten rechtstreeks via de app kopen.

Je kunt je Instagram-account als volgt optimaliseren en meer verkopen.

Instagram-tips voor retailers

  1. Gebruik Shopping posts
  2. Maak gebruik van Instagram-advertenties
  3. Deel user-generated content
  4. Voeg hashtags toe aan je posts

1. Gebruik Shopping posts

Op Instagram kun je je producten taggen in foto’s, video’s en stories, waardoor elke post verandert in de kans om je producten te verkopen.

Klanten die op ‘Producten Bekijken’ klikken, krijgen productinformatie, afbeeldingen en gerelateerde items uit je webshop te zien.

Hiermee vergroot je de zichtbaarheid van je product, vooral op het Instagram tabblad ‘Winkel’, waar mensen door een feed met shopping posts kunnen bladeren die is afgestemd op hun interesses.

Zodra je shoppable posts hebt opgesteld, zijn ze zichtbaar voor de 200 miljoen accounts die het Instagram tabblad ‘Ontdek’ dagelijks gebruiken.

Shopping in Instagram

Instagram gebruikers hoeven niet eens je zakelijke account te volgen om je shoppable posts te zien op het tabblad ‘Ontdek’. Met shoppable posts bied je je doelgroep de kans je merk te ontdekken, je account te volgen en je producten te kopen.

2. Maak gebruik van Instagram advertenties

Het is belangrijk dat klanten je op organische wijze ontdekken, maar je hebt betaalde advertenties nodig om te zorgen dat je online zichtbaarheid van je bedrijf beter wordt.

Instagram advertenties leveren veel engagement en conversie op, en ze zijn er in verschillende vormen. Test advertenties in Instagram stories, advertenties met één afbeelding, video advertenties en carrousel advertenties, om te ontdekken welke vorm voor jou werkt. Je kunt deze advertenties creëren via Facebook Bedrijfsmanager.

3. Deel user-generated content

Klanten reageren het beste op authentieke content, en niets is zo authentiek als user-generated content (UGC).

Wat is user-generated content?

UGC bestaat uit de foto’s, video’s en stories die klanten creëren en delen op social media waarin jouw merk, producten of services voorkomen.

UGC werkt ontzettend overtuigend omdat andere mensen iets zeggen over jouw merk. Consumenten zijn eerder geneigd te geloven wat andere klanten (mensen die niet door jou worden betaald) vinden van je merk dan wat jij zegt over je merk. UGC is social proof on steroids en behoort tot de 30% gedeelde content op social media.

4. Voeg hashtags toe aan je posts

Met hashtags zorg je dat je posts verschijnen in de resultaten van zoekopdrachten die gebruikers uitvoeren op het Instagram tabblad ‘Ontdek’. Sterker nog, Instagram posts met hashtags genereren 70% meer likes dan posts zonder hashtags.

Idealiter gebruik je 7 of 8 hashtags per post, bij voorkeur een combinatie van algemene en merkspecifieke hashtags. Andere experts adviseren daarentegen gebruik te maken van zoveel mogelijk hashtags: maximaal 30 in een post en 10 in een story.

 

Start een blog voor meer online zichtbaarheid

Met een goede blog wordt je bedrijf hoger in de zoekresultaten weergegeven, word je gezien als expert in je sector en, nog belangrijker, meer potentiële klanten kunnen je online vinden.

Uiteindelijk wil je gezien worden als een bron van informatie voor jouw specifieke sector. Een goed voorbeeld van een blog die dat doel bereikt en tegelijkertijd producten verkoopt is de blog van Glossier: Into the Gloss. Glossier verkoopt beauty producten en in hun blog komen beautytips, trends en productnieuwtjes aan bod. Hun content is perfect afgestemd op de interesses van hun klanten.

Into the gloss blog example

Het grote voordeel van een blog is dat je mensen kunt bereiken die misschien nog nooit van je merk hebben gehoord, maar wel geïnteresseerd zijn in dingen die nauw verwant zijn aan je merk. Als je content goed is, is de kans groot dat een lezer een klant wordt.

Zorg voor goed geschreven, SEO-vriendelijke content voor meer online zichtbaarheid en kijkers te veranderen in kopers.

Schrijf gastblogs

Je kunt ook blogs voor andere sites schrijven.

Gastblogs zijn een goede manier om je te laten zien op andere sites die meer worden bezocht dan de jouwe en zo ontdekt te worden door hun publiek. Daarmee stimuleer je het verkeer naar je website en creëer je bovendien een waardevolle backlink die meer vertrouwen in jouw domein oplevert. Voor Google zijn backlinks van vooraanstaande websites een blijk van vertrouwen in je website, waardoor je content- en productpagina’s hoger in de zoekresultaten worden weergegeven en je door meer potentiële klanten online wordt gevonden.

Tips voor blogs

  1. Houd de content waardevol
  2. Gebruik longtail keywords
  3. Selecteer zoektermen op basis van vragen
  4. Dring je producten niet op

1. Houd de content waardevol

Iedereen heeft een blog en probeert er meerdere posts per week uit te persen. Met waardevolle posts onderscheid je je van de massa.

Als je blogs goed geschreven zijn, betrekking hebben op de producten die je verkoopt en nuttig zijn voor je doelgroep (bijvoorbeeld doordat je je lezers iets nieuws leert of ze informeert over actuele gebeurtenissen in je sector), worden ze eerder gelezen. In dit geval heeft kwaliteit absoluut de voorkeur boven kwantiteit.

Bij Lightspeed verkopen we onder andere een retail kassasysteem en een e-commerce platform. We weten dat retailers en e-commerce ondernemers willen weten hoe ze online ontdekt kunnen worden door meer potentiële klanten, dus schrijven we over dat onderwerp een blog. We willen het leven van retailers en e-commerce ondernemers eenvoudiger maken en onze content helpt daarbij.

Creëer altijd content die een knelpunt oplost en die waardevol is voor je publiek.

2. Gebruik longtail keywords

Longtail keywords vergroten de kans dat de lezer van de content onderdeel is van je doelgroep; gebruik de zoektermen om te laten zien over welke onderwerpen je schrijft. Lang niet iedereen schrijft daarover, dus een blog over een bepaald onderwerp komt hoger in de lijst met zoekresultaten terecht.

Bovendien zijn de onderwerpen zo specifiek dat het eenvoudiger wordt om content te schrijven die relevant is voor de zoekopdracht van die persoon.

3. Selecteer zoektermen op basis van vragen

Met tools voor onderzoek naar zoektermen zoals SEMrush en Ahrefs kun je heel makkelijk achterhalen welke zoektermen worden gebruikt in vragen die relevant zijn voor je bedrijf. Dit zijn ideale onderwerpen voor je blogs, omdat je doelgroep op zoek is naar antwoorden en jij je in de unieke positie bevindt om die te geven.

Laten we nog eens kijken naar de blog van Glossier. Een snelle zoekopdracht naar zoektermen met Ahrefs laat ons voorbeelden zien van vragen met zoektermen, op basis waarvan zij succesvolle content hebben geschreven.

 

 

 

Glossier schreef een blog waarin het antwoord wordt gegeven op de vraag “What is serum?”, waarnaar ruim 3000 keer per maand wordt gezocht. Omdat Glossier een blogpost schreef die nuttig is voor mensen die zich afvragen wat serum is en Glossier wordt beschouwd als een autoriteit in de beautywereld, wordt hun blog als eerste resultaat weergegeven wanneer je “What is serum?” invoert in Google.

 

 

 

 

 

 

 

Die ene blog genereert voor bijna $ 60.000 aan gratis siteverkeer.

 

 

 

 

 

Is dat onderwerp puur toeval? Nee! Glossier verkoopt serum. Hoewel het product niet wordt genoemd in het artikel en de tekst ook niet is gericht op het verkopen ervan, zie je wel een duidelijk verband met de producten die Glossier verkoopt.

En daarmee komen we aan bij onze laatste tip…

4. Dring je producten niet op

Content kan relaties versterken en de verkoop stimuleren, maar zorg dat je blog nooit leest als een verkooppraatje. Je kunt beter een voorzichtig knikje naar je product of service maken.

 

Krijg meer online zichtbaarheid en geef je omzet een boost

Als retailer moet je online opvallen om succes te kunnen boeken. Met elk van deze tips kun je je bereik vergroten, je online zichtbaarheid verbeteren en online gevonden worden door de mensen die op zoek zijn naar de informatie, producten en services die jij te bieden hebt.

Ben je op zoek naar nieuwe manieren om zowel online als instore meer te verkopen? We helpen je graag. Lees hier wat Lightspeed voor je kan doen.

 

Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.

Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.