User-generated Content delen met Lightspeed Restaurant

User-generated Content delen met Lightspeed Restaurant

Als je ooit menu-afbeeldingen hebt gebruikt in Lightspeed Restaurant POS, weet je waarschijnlijk hoe effectief food fotografie kan zijn wanneer je met je gasten communiceert. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar haal je hier al het meeste uit? Nee? Lees dan in dit blog hoe je User-Generated Content kunt gebruiken met het Lightspeed Restaurant kassasysteem.

Wat is bedoeld met User-Generated Content?

User-Generated Content is elke vorm van communicatie en media die wordt gecreëerd door gebruikers van online platforms, met name social media. Voorbeelden hiervan zijn Youtube, Instagram, Facebook, blogs en reviews.

Volgens een onderzoek geeft 68% van de millennials aan dat User-Generated Content over het algemeen een goede indicator is voor de kwaliteit van een product of service. User-Generated Content is voor millennials 20% invloedrijker in hun aankoopgedrag dan elk ander soort medium. Met deze data in gedachte is het een logische stap om te leren User-Generated Content in je voordeel te gebruiken, bijvoorbeeld op je menu en kassasysteem.

In plaats van een fotograaf in te huren om je gerechten te fotograferen, zou je ook de kracht van User Generated Content kunnen benutten. Door gebruik te maken van foto’s die je gasten maken kun je zelf tijd en geld besparen en je gasten tegelijkertijd meer betrekken bij je zaak.

user generated content

Hoe kun je User Generated Content gebruiken binnen Lightspeed Restaurant?

De meest voor de hand liggende manier om User Generated Content te gebruiken is de foto’s die je gasten hebben genomen, zelf te delen op je sociale kanalen. Maar je kunt binnen het Lightspeed kassasysteem ook gebruik maken van User Generated Content.

Je kunt een beschrijving en foto toevoegen aan een product in Restaurant Manager. Gebruik hiervoor het scherm Productdetail om je klanten beschrijvingen en foto’s van het product te tonen. Als je hier User Generated Content toont komt het zelfs realistischer en geloofwaardiger over dan wanneer je professionele foto’s gebruikt.

  1. Vind de juiste foto

De eerste stap is om mooie User Generated foto’s te vinden. Om dit te doen, is het belangrijk om de locatie van je onderneming op Instagram goed in te stellen. Als mensen willen dat hun content gevonden en gedeeld wordt, zetten ze meestal een geotag bij de post, zodat hun post gevonden kan worden.

Voor dit voorbeeld hebben we Umamido gebruikt, die tevens meerdere locaties heeft:

user generated content

2. Zoek en sla op

Scroll door de foto’s en vind een foto die je restaurant goed vertegenwoordigt. Volg dan één van de volgende stappen:

  1. Maak een screenshot van de afbeelding (de standaardoptie als je op een mobiele telefoon surft).
  2. Sla de afbeelding op via de paginabron code (de standaardoptie als je op een desktopcomputer surft). Om dit te doen volg de volgende stappen:
  • Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik vervolgens op “paginabron weergeven” (“inspect page source”).
  • Typ Command + F (CTRL + F op een pc) en zoek naar “jpg.” Markeer vervolgens het eerste resultaat en open de URL in een nieuw tabblad.
  • Nu sleep je de afbeelding naar je bureaublad of klik je met de rechtermuisknop en sla je de afbeelding op.

user generated content

3. Vraag om toestemming.

Voordat u de afbeelding gebruikt, is het belangrijk dat u contact opneemt met de klant die de foto heeft gemaakt en om toestemming vraagt. Een vriendelijk privé-berichtje volstaat meestal. Als het echt een mooie foto is kan je bijvoorbeeld ook een gratis drankje of korting aanbieden bij hun volgend bezoek, in ruil voor de foto.

user generated content

4. Opslaan en uploaden

Zodra je toestemming hebt gekregen, log dan in op je dashboard en upload de afbeeldingen naar de bijbehorende menu-items. Op deze manier heb je mooie User Generated foto’s die je gerechten goed vertegenwoordigen.

Een snelle en makkelijke manier om mooie foto’s te tonen van je gerechten indien gasten twijfelen over hun keuze tijdens het bestellen. Toon simpelweg het gerecht op de hand-held iPad. Dit helpt hun zeker bij hun keuze!

Geïnspireerd? Probeer nu 14 dagen ons kassasysteem,
zonder verplichtingen

Lightspeed Retail