25 webshop designs die inspireren

De eerste indruk is enorm belangrijk voor je conversie. Maar niet alleen online, ook tijdens je business meeting, het bestellen van koffie of zelfs bij het benaderen van iemand in een supermarkt wordt er een eerste indruk gevormd. Maar hoe doe je dat met je webshop?

Bij webshops is de eerste indruk ook van grote waarde. Je zult al snel vinden dat als een webshop er niet strak, mooi of georganiseerd uitziet een potentiële klant zich snel kan bedenken over een mogelijke aankoop.

Wij hebben 25 van de mooiste Lightspeed webshopdesigns op een rijtje gezet om jou te inspireren en het maximale uit je thema te halen. De templates en thema’s van Lightspeed zijn eenvoudig aan te passen naar jouw stijl en smaak. De techniek en het design hebben wij al klaar liggen, aan jou om het aan te passen zoals jij dit wilt.

Bekijk de voorbeelden hieronder voor inspiratie!

 


Knuffels à la carte

knuffelsalacarte

#1. Bij Knuffels à la carte worden we bij Lightspeed ook weer een beetje kind. De ene knuffel is nog leuker dan de ander. Deze webshop verkoopt veel verschillende merken, maar heeft toch haar eigen stijl.


 

Bloem in bloei

bloeminbloe

#2. Het thema voor deze kledingwebshop voor vrouwen heet Berlin*, het is een volledig responsive thema voor een optimale gebruikerservaring. Het thema is zeer goed aan te passen, met meer dan 300 presets.

*Installeer Berlin voor 1 juli en betaal de eerste 6 maanden € 10 in plaats van € 17,50


 

Schaap en Citroen

sheeplemon

#3. Een andere webshop die het thema Berlin (€17,50 p.m.) gebruikt is luxemerk Schaap & Citroen, aanbieder van high end jewellery. Het thema ziet er goed uit en werkt op alle smartphones, tablets en desktops. Fully responsive dus. Perfect voor uiteenlopende shops.


 

Grin and Beam

grin and beam
#4. Het thema voor deze frisse webshop in lifestyle & verzorgingsartikelen is The Bridge Responsive (€15 p.m.) Product placement is één van de speerpunten geweest bij de ontwikkeling van het thema. Met grote productfoto’s in combinatie met een witte achtergrond ligt de nadruk op de producten.


 

Smoothie Operators

smoothieoperatorsgood
#5. Bij Smoothie Operators kun je een abonnement nemen op verse sapjes. Deze webshop is nèt gestart en speelt goed in op de trend van subscription commerce. Binnenkort zullen wij hen volgen bij hun opstart en weg naar succes. Houd daarvoor onze blog in de gaten.

Het thema wat zij hebben uitgekozen heet: Conform (gratis). Het design is zo ingericht, dat het gemakkelijk is aan te passen door ontwikkelaars. Bovendien heeft het een rustige en ‘schone’ uitstraling, waarmee het voldoet aan de eisen van vele webwinkeliers.


 

Mipacha

mipacha

#6. Mipacha verkoopt schoenen uit Peru. Voor hun winkeldeur in de Jordaan staat een grote Alpaca. In hun winkel gympen en laarsjes in kleurrijke printjes. Diezelfde uitstralingen wilde zij in hun online winkel.


 

Bandits Darlings

bandits darlings

#7. Bandits & Darlings verkoopt handgemaakte tassen voor hem & haar.  Online fairtrade op een sexy fashionable manier.


 

Babazou

babazou

#8. Babazou verkoopt online “good mood accesories”. Doordat er veel wit in de webshop gebruikt wordt komen de sieraden nog beter over.


 

FLR.ST

flowerbloembloem

#9. Een online bloemenzaak! Natuurlijk hebben wij geen templates met geur. Maar we kunnen de foto’s van de boeketten natuurlijk wel eruit laten springen. Flr.st doet dat met het thema Enlink (€15 p.m.). Enlink Lightspeed thema is speciaal ontworpen voor webshops met één of enkele producten. Dit thema biedt verschillende unieke features om jouw product professioneel en prachtig te tonen.


 

Ammehoela

ammehoela

#10. Ammehoela gebruikt het thema Dresser (€15 p.m.) een responsive thema speciaal voor de verkoop van high-end kleding of mode accessoires. Het eigentijdse thema speelt volledig in op de minimum-design trend en biedt enkele unieke functies waardoor de consument een leuke ervaring krijgt en de webwinkelier een community kan creëeren (“Shop de Look” en “Instagram integratie”).


 

Stoffetuur

katoenke

#11. Deze Vlaamse webshop “vrolijke katoentjes uit 100% biologisch katoen” oogt rustig en overzichtelijke. Dit komt de fotografie van de stoffen die deze online winkel verkoopt ten goede.


 

FloorPassion

floorpassiongoed

#12. FloorPassion laat zien dat productfoto’s het goed doen, wanneer je ze in gebruik ziet. De beschrijving van de website (die onderaan de pagina te vinden is) zorgt voor een betere SEO. Meer tips voor productfotografie? Download onze gratis whitepaper “23 Manieren op de perfecte productfoto’s te maken“.


 

House of Jamie

house of jamie

#13. “Welcome to our playful little universe!” kopt House of Jamie op haar webshop. Er zijn veel mooie babykledingwinkels te vinden op het platform van Lightspeed. Maar deze is er wel ééntje die er bovenuit steekt. Met een actieve blog (goed voor SEO!) en koppeling met hun Instagram hebben ze niet alleen veel volgers, maar ook trouwe klanten.


 

Bruut

bruutgoed

#14. Deze eigenaren van deze luxe sneakerstore uit Hoofddorp hebben klanten over de hele wereld. Lees hun succesverhaal op Lightspeed’s customer case-pagina.


 

VanDyck

bedlinnenfashion

#15. De dekbedden van VanDyck zijn iconisch. Dit bekende merk heeft een online uitstraling waar je niet van in slaap valt. Mede dankzij het  thema: Essentials (€15 p.m.). Essentials is een responsive e-commerce thema geschikt voor haast alle productgroepen. Het thema is kenmerkend door de uitgebreide menumogelijkheden en blinkt uit in gebruiksgemak. Het thema is gemakkelijk aanpasbaar en naar eigen zeggen conversie verhogend.


 

So Lovable

so lovable goed

 

#16. So Lovable is een schattige webshop met een eigen spaarprogramma. Ook dit spaarprogramma op je webshop? Koppel dan LoyaltyLion via onze App Store.


 

Sweet Living Shop

sweet living shop

#17. Het InStijl Media Thema (€10 p.m.) dat Sweet Living Shop gebruikt is gemaakt op basis van allerlei nieuwe en luxe features. Bijzonder aan dit thema is de DagDeal timer om actie-producten extra aandacht te geven.


 

Ik ben zo mooi

ikbenzomooi

#18. Deze webshop is tevens “Webshop van de Maand”. Het verdubbelde binnen een jaar hun bezoekersaantal. Lees hier het interview met Jacolien over haar succesvolle kinderwinkel.


 

Gossengold

Screen Shot 2016-05-20 at 16.26.57

#19. Gossengold is een internationale webshop uit Duitsland. Bekend om hun t-shirts en kussenslopen met cheeky teksten. Hun producten lenen zich perfect via promotie op Instagram. Waar ze dan ook veel gebruik van maken.


 

Gisou

gisougoed

#20. Gisou is de webshop van Fashion Blogger Negin Mirsalehi, zij verkoopt een exclusief haarverzorgingsproduct verrijkt met honing. Het hoofdingrediënt van Gisou is de honing van bijen uit de tuin van Negin’s vader. Op haar webshop beleef je het product door de filmische bewegende beelden en foto’s.


 

De Lijsten Fabriek

delijstenfabriek

#21. Een mooie duidelijke webshop. Een inspiratie voor andere webshops in bijv. huis & tuinartikelen.


 

Adam Underwear

ondderbroekoefojeofas

#22. Eén van de grappigste webshops van Lightspeed. Met toffe sliders, filmpjes en unieke marketingacties. Dit merk heeft meer dan eens het nieuws gehaald. De boeverige uitstraling van het merk komt terug in de website.


 

Just be (unique living)

just.be

#23. Focus op producten en productafbeeldingen, uitstekende conversie en responsive met thema: The River (€10 p.m.)


 

Pure Brands

purebrandsgoed

#24. Pure Brands maakt gebruik van Conform in combinatie met maatwerk.


 

Winonah

winonah

#25. Onze laatste voorbeeld is de webshop van Winonah de Jong. Deze Nederlandse it-girl zet haar kledingssmaakt voort in de lancering van haar eigen modelijn. De webshop maakt gebruik van een Lightspeed template gecombineerd met maatwerk.


 

Bovenstaande voorbeelden van typische Lightspeed webshops waarvan wij zeggen: goed gelukt! Het goede nieuws is: alhoewel je natuurlijk alle tijd en liefde in je webshop steekt is het maken van een mooie webshop niet moeilijk.

Uiteraard is elke branche en ondernemer anders. Maar met de thema’s van Lightspeed maak je sowieso een perfecte eerste indruk!

Probeer het zelf. Activeer je 14 dagen gratis demo.

Marc Lefebvre

Marc Lefebvre

Marc Lefebvre fungeert als creatieve marketeer bij Lightspeed. Hij is betrokken bij zaken omtrent e-Commerce, de Lightspeed App Store en de populariteit en functionaliteit van nieuwe en bestaande apps.