De beste flyer designs voor horeca

De beste flyer designs voor horeca

Goede flyers (met een goed design) kunnen de aandacht van potentiële klanten trekken en ze zelfs aanzetten tot actie. De vorige blog besprak de beste designs voor retail, in deze blog komen de beste designs voor horeca flyers aan bod. Of je ze nou gebruikt voor de promotie van specials of een event – goed ontworpen flyers kunnen een waardevolle aanvulling zijn in je marketingstrategie.

De 3 designs hieronder kunnen je helpen met de benodigde inspiratie.

Ter promotie van je specials

Bij reclame voor gerechten zijn kwaliteitsfoto’s met een hoge resolutie een absolute must. Stel dat je een special wilt promoten zoals de flyer van het pizzarestaurant hierboven. Dan wil je niet alleen het wat, waar en wanneer benoemen, maar ook de gerechten van het restaurant er zó lekker uit laten zien dat klanten spontaan beginnen te watertanden. De close-up van de pizza legt de nadruk op de ingrediënten en texturen.

De flyer heeft niet alleen een prominent aanwezige foto, maar vestigt ook direct de aandacht door het gebruik van een blikvanger.

Wat is een blikvanger?

Blikvangers zijn grafische elementen (foto’s, illustraties, gekleurde vakken etc.) die meteen de aandacht vestigen op een bepaald deel van de flyer.

Om aandacht te vragen voor je volgende thema-evenement

 

Wees niet bang om karakter te tonen met grafische illustraties, zoals de bovenstaande flyer voor een aanbieding tijdens de Oktoberfeesten. De afbeelding van de bierglazen is een subtiele verwijzing naar de immense populaire “proost”-emoji op je iPhone. (Open messenger maar eens en zoek naar “proost”. Zeker weten dat je deze emoji te zien krijgt.🍻).

Wat deze flyer ook goed doet, is het gebruik van contrasterende kleuren, in dit geval donkerblauw en geel, waardoor de informatie over het evenement gelijk opvalt. Dit kleurenpalet bestaat ook weer uit een totaal van drie kleuren (donkerblauw, geel en wit), waardoor de leesbaarheid wordt vergroot en de flyer visueel aantrekkelijk blijft.

Ter promotie van je feestelijke opening

De bovenstaande flyer is een uitstekend voorbeeld van een slim ontworpen flyer voor een feestelijke opening. De flyer heeft een simpele en frisse look, die uitstekend past bij de sushi die wordt geserveerd. Over de prominente foto is een donker, doorzichtig filter geplaatst, zodat de witte tekst extra goed tot zijn recht komt.

Sushi is doorgaans een wat duurder, exclusiever gerecht en daarom heeft Kyobi Delights gekozen voor een clean, minimalistisch design. Minimalistische designs zien er over het algemeen duurder uit. Flyers met een heleboel verschillende kleuren en foto’s worden juist sneller geassocieerd met goedkope restaurants. Welk design je ook kiest, zorg dat je flyer past bij het imago, de prijs en de doelgroep van je restaurant.

De belangrijkste punten voor een effectief flyer design

Bovenstaande flyers – net zoals de flyers uit de vorige blog – hebben allemaal een goed design. Onthoud dat een goed doordacht en uitgewerkt flyer design een groot verschil maakt voor het imago van je bedrijf en voor hoe succesvol de flyer is in het aansporen van je doelgroep om tot actie over te gaan. Hier vind je de drie essentiële basiselementen die voor elke flyer van belang zijn:

  • Typografie: je kunt uit duizenden lettertypes kiezen, maar kies altijd een lettertype dat goed leesbaar is. We raden je aan te kiezen voor een schreefloos lettertype (zoals het lettertype dat we gebruiken voor dit blog).
  • Kleur: gebruik bij twijfel altijd complementaire kleuren (tegengestelde kleuren), kleuren op basis van temperatuur (warm of koel), of combineer een neutrale kleur zoals wit of zwart met een accentkleur om je flyer karakter te geven. Kleuren kunnen de look van je flyer sterk beïnvloeden, dus denk goed na voordat je je design naar de drukker stuurt.
  • Lay-out: alle flyers hebben één ding met elkaar gemeen: zowel hun foto’s als hun teksten zijn zorgvuldig geplaatst. Besteed aandacht aan uitlijning, spatiëring en de verdeling van objecten op de pagina. Samen kunnen deze elementen het verschil maken tussen een sjiek, goed doordacht design en een haastig in elkaar gezet knutselwerkje.

Benieuwd hoe je van dit nieuwe publiek vaste gasten maakt?

Ontdek 6 manieren om klantenbinding te boosten